Шефът на Торо Росо Франц Тост е сравнително доволен от направения от отбора напредък през 2014 г.
Австриецът настоя, че екипът от Фаенца се е справил добре през изминалия сезон, въпреки че не постигна предварително поставената за шампионата цел. Торо Росо искаше да подобри с две позиции класирането си при конструкторите. В крайна сметка подобрението бе с едно място – от осми през 2013-та, тимът е седми през 2014 г. Активът дори бе по-нисък въпреки по-предното подреждане – 33 през миналата срещу 30 точки през настоящата година.
– Един поглед към първоначалните ни цели за годината показва, че възнамерявахме да финишираме поне шести в шампионата на конструкторите. Това не го постигнахме – станахме седми, но можем да сме сравнително доволни от това, че направихме голяма крачка напред в сравнение с предишни години. Предсезонните тестове бяха безкрайно разочароващи. Проблемите с издръжливостта означаваха, че STR9 покри едва половината километраж, изминат от колите със задвижващи системи на Мерцедес. Това бе огромно изоставане в началото на сезона. След началото на надпреварите се справихме сравнително добре. Особено окуражаващ бе първият кръг в Мелбърн, където Жан-Ерик завърши осми, а Данил Квят – осми, което го направи най-младия пилот, спечелил точки в F1 – обясни Тост.
Шефът на Торо Росо сподели, че промяната на правилата за задвижването доведоха до очаквания до сериозни проблеми и много отпадания в началото на сезона:
– Реалният брой незавършили автомобили бе по-нисък, отколкото се предвиждаше. В Торо Росо всъщност направихме прогрес по отношение на издръжливостта в течение на годината, което се вижда и от статистиката. В 38 старта имаме 10 отпадания, 9 от тях в първите 10 старта, до Гран при на Германия. Едно бе заради катастрофа, пет – заради технически проблем и останалите четири се дължаха на задвижващата система. Жан-Ерик завърши всички надпревари от Австрия нататък. STR9 бе най-добрият автомобил, конструиран и произведен от Торо Росо досега. Всички нововъведения – в Мелбърн, Австрия, Сингапур и Япония – проработиха добре. В процеса на производство също имаме прогрес. Работим в правилната посока.
Догодина Торо Росо ще е с двама дебютанти в тима – 17-годишният Макс Верстапен и 20-годишният Карлос Сайнц.