От Танак доближи малко Себастиен Ожие в рали Великобритания, но преднината на френския пилот остава над половин минута. Той ще започне последния ден от състезанието с 33,8 сек аванс, след като удържа атаката на естонеца в събота.
„Като цяло съм много доволен от деня ни”, коментира Ожие. „Едва ли можеше да премине по-добре за нас. Атакувахме и се постарахме да се възползваме максимално от стартовата си позиция, която тук ни дава малко предимство. Знаем, че дори меките гуми са по-твърди от необходимото за условията в Уелс. Поради тази причина искахме да отворим добър аванс преди последния ден.”
„От друга страна, фактът, че съперниците ни бяха с твърдите гуми, означаваше, че нямахме абсолютно никакъв проблем да изкараме стотината състезателни километра без смяна. Утре определено ще е вълнуващо, това е сигурно. От е бърз тук, но съм решен да дам всичко от себе си, за да вземем титлата при конструкторите.”
Танак спечели четири от шестте специални отсечки сутринта. Надеждите му да доближи повече Ожие обаче, се изпариха, когато французинът отново дръпна напред през втората част от деня.
Тиери Нювил се движеше постоянно в топ 3 на отсечките и определи съботата си като чудесна.
„Карането ни беше бързо и плавно”, обясни белгиецът. „Първото преминаване на Дъфи бе малко по-трудно. Закачих бордюр и изтървах колата, излязох от ритъм. Извадихме късмет, защото последствията можеха да са далеч по-лоши. Загубихме твърде много време в мъглата, но като изключим това, всичко бе наред. Установихме се доста твърдо на третата позиция. Следобед се съсредоточихме върху това да контролираме темпото си. Ще съм доволен, стига да сме на подиума утре.”
Тиери ще трябва да се пази от съекипника си Хейдън Падън, който цял ден го преследваше.
„Внимавахме много от стратегическа гледна точка, тъй като няма сервиз в средата на деня, както и междинна смяна на гуми”, заяви новозеландецът. „Имахме известен проблем с увереността в сутрешните отсечки. Не загубихме кой знае колко време, но трябваше да си върна усещането. Условията бяха типични за Уелс – все още хлъзгаво, но с малко по-постоянно сцепление.”
Пета позиция заема Крис Мийк, следван от Дани Сордо, Мадс Остберг, Яри-Мати Латвала, Стефан Льофебр и Ерик Камий.
After Day 2 @SebOgier is still leader at @WalesRallyGB. @JariMattiWRC fought hard & is currently placed 8th. See you tomorrow! #WRGB #WRC pic.twitter.com/YgHoM65NLV
— RALLYTHEWORLD.com (@vwrallytheworld) 29 October 2016