Архитект Херман Тилке е убеден, че промените по трасето в Мексико Сити ще са успешни и добри за феновете. Гран при на Мексико се връща в календара на Формула 1, като надпреварата е планирана за 1 ноември.
Германецът е автор на всички нови трасета, влезли в Гран при от десетилетие и половина насам. Той прави и промените по Аутодромо Ерманос Родригес, където ще се проведе надпреварата. Пистата за последно бе домакин на F1 старт през 1992 г.
– Ще има нов питлейн и падок, но не разполагаме с много пространство. Създадохме няколко нови завоя след правата, защото мястото е привлекателно за зрителите. Местим „змията” – много бързите криви – във вътрешната част. Почти ги копираме, защото са чудесни, но в предишния вариант нямаше осигурителна зона. Освен това има голям концертен стадион и ще изведем болидите през него. Това се прави за зрителите, тъй като скоростта няма да е висока, но ще се случват различни неща – обясни Тилке пред Адам Купър.
Той работи и по конфигурацията на трасето в Баку (Азербайджан) – тази надпревара е планирано да влезе в календара през 2016 г. След появата на схемата с конфигурацията на пистата се появиха критики, които според Тилке са неоправдани:
– На снимките не се вижда всичко. Трябва да се наблюдава в три измерения. Ще е наистина вълнуваща конфигурация – отива към стария град, следва градската стена, която е от 13-ти век. Ще е изцяло върху съществуваща инфраструктура. Част от пътищата ще бъдат преасфалтирани, но не всички.
Тилке добави, че трасето ще е бързо и различни от всички останали улични писти в света.