Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тимът на Форс Индия не е доволен от предложението за връщане на...

Тимът на Форс Индия не е доволен от предложението за връщане на клиентските болиди

44
0

Екипът на Форс Индия не е доволен от предложението за връщане на клиентските автомобили във Формула 1. Заместник-шефът на отбора от Силвърстоун Боб Фърнли изрази се противопостави на идеята по време на заседанието на Стратегическата комисия на F1. Въпреки това обаче бе планирано да се направи проучване по въпроса и как този тип болиди биха могли да се използват отново в спорта.

„Заводските отбори не проявиха никакъв интерес към дискусия относно контрол на разходите или по-справедливо разпределение на приходите. Това бе напълно зарязано в полза на клиентските автомобили. В известна степен станалото дава да се разбере накъде отива Формула 1. Подозирахме, че от известно време се търси начин за връщане на този тип коли, но за първи път реално става нещо, тъй като това е единствената алтернатива, поне що се отнася до големите екипи. Не е решено окончателно за какъв пакет става дума, но бе постановен процес, по който да се върви към съответната цел. Ако някой отбор фалира, то големите отбори ще се състезават с трета кола, а междувременно ще изготвят предложение и формат за клиентски модели”, обясни Фърнли пред motorsport.com.

Той допълни, че по-малките екипи – като Форс Индия, Заубер и Лотус – ще могат предварително да заявят дали искат да ползват такива коли или ще продължат да са конструктори и сами да правят болидите си.

Фърнли се съмнява също така, че големите екипи ще имат финансова полза от допълнителна програма за производство на клиентски автомобили: „Те твърдят, че има смисъл, но аз не съм убеден. А и в крайна сметка независимите екипи по никакъв начин не участват в решението на проблема.”

Отборите в средата и задната част на грида (с изключение на Макларън, чийто позиции от началото на сезона са продиктувани от проблемите с колата и задвижващата система на Хонда) имат сериозни финансови проблеми от няколко години насам. Лотус например изпадна в затруднена ситуация още преди въвеждането на новите задвижващи системи. Това стана повод за скандал между Кими Райконен и отбора, тъй като заплатата му за 2013 г. бе забавена. Световният шампион за 2007 г. обясни впоследствие, че това е една от основните причини да напусне тима.

Финансовите затруднения се влошиха още повече след въвеждането в спорта на новите, хибридни задвижващи системи.

„Разходите скочиха с около 20 милиона паунда”, обясни пред британския вестник „Индипендънт” финансовият директор на Уилямс Алан Кинч. „Преминаването от агрегати V8 към новите, хибридни V6 на практика удвои стойността на задвижващата система.”