• Нови двигатели – повече мощ при по-нисък разход
• Нов дизайн – подчертано динамичен изглед
• Ново оборудване – повече възможности за индивидуално оформление
• Нова електроника – още по-сигурна система Trailer Stability Assist
Новото издание на Opel Astra ще бъде на разположение в представителствата на марката от месец февруари 2007 година с нови, по-икономични двигатели, по-изискан външен вид, подобрени технологични показатели и разширена гама оборудване. От модернизацията ще спечели цялата моделна фамилия на Astra – от хечбека с пет врати и комбито Caravan, до спортната версия с три врати GTC и динамичния, елегантен купе-кабриолет TwinTop. Новият Opel Astra ще направи своята премиера на автомобилното изложение Bologna Motor Show (7 – 17 декември) и вече може да се поръча на почти същите привлекателни цени. Със своите повече от 1,2 милиона продадени екземпляра от момента на пазарната премиера през месец март 2004 година, третото поколение на Astra играе водеща роля в изключително оспорваната конкурентна среда на компактния сегмент от пазара и в статистиката на продажбите в Европа като цяло. От този момент нататък, бестселърът ще се предлага с гама от единайсет на брой различни двигатели с мощност в диапазона между 90 и 240 к.с.
“ Astra е нашият водещ и изключително важен масов модел, който е доказал себе си в един жестоко оспорван сегмент от пазара. На този фон е разбираема особената грижа и внимание, които отделихме на новото издание, благодарение на които едни от най-привлекателните и успешни автомобили добиха още по-голяма стойност и значение. Сред най-съществените предимства за клиентите са подобрените експлоатационни качества, разход на гориво, комфорт, безопасност и външен вид, които несъмнено ще заздравят позициите на Astra в Германия и Европа.”
Карл-Петер Форстер, президент на GM Europe
Нова гама двигатели – повече мощ, по-нисък разход
С два допълнителни 1.6-литрови бензинови двигателя и два турбодизелови 1.7 CDTI с common-rail (от пролетта на 2007 година), гамата от двигатели на Astra предлага допълнителни високоефективни задвижващи агрегати, технологично подготвени да отговорят още отсега на бъдещите стандарти по отношение на вредните емисии.
Новият 1.6 ECOTEC с 85 кВт/115 к.с. предлага още по-добри динамични характеристики благодарение на допълнителната мощност от 10 к.с. и допълнителния въртящ момент от 5 Нм в сравнение с показателите на базовия 1.6-литров мотор TWINPORT (77 кВт/105 к.с.). С този двигател, Astra GTC има ускорение от 0 до 100 км/ч 11.6 секунди и постига максимална скорост от 193 км/ч. Новият олекотен двигател се отличава със своята система за променливо газоразпределение, настройваща работата на разпределителните валове в зависимост от условията на експлоатация с помощта на перчат хидравличен регулатор. Промяната на времената за отваряне на всмукателните и изпускателните клапани се извършва динамично и безстепенно в зависимост от конкретния режим на работа, чрез което се постига едновременно намаляване на вредните емисии и консумацията на гориво. С двигателя с мощност 115 к.с. и предлаганата по желание полуавтоматична петстепенна предавателна кутия Easytronic, хечбекът с пет врати на Astra се нуждае само от 6.3 литра гориво на 100 километра вместо от досегашните 6.5 литра.
Подобен впечатляващ баланс между динамика и икономичност се наблюдава и при 1.6-литровия турбодвигател със 132 кВт/180 к.с., който идва да замени 2.0-литровия турбоагрегат с мощност 125 кВт/170 к.с. По-лекият нов агрегат, който в редица държави предлага и предимства от финансово естество поради по-малкия си работен обем, изразходва средно само 7.7 литра на 100 километра и впечатлява с подобрените си динамични характеристики – максималната скорост на Astra GTC е 223 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 8.2 секунди. В сравнение с неговия предшественик, разходът на гориво е намален с 1,3 литра, което означава общо намаление от повече от 13 процента.
“ Наред с повишената мощност и въртящ момент, ние успяхме за пореден път да намалим значително разхода на гориво на нашите и досега изключително ефективни двигатели . Мисля, че имаме наистина добри новини за околната среда и портфейлите на клиентите на Astra.”
Роджър Йохансон, вицепрезидент на GM Powertrain Europe
С новите двигатели гамата от бензинови задвижващи агрегати на Astra се състои от общо шест мотора. В момента в нея са включени изключително икономичния 1.4 TWINPORT ECOTEC с 66 кВт/90 к.с., който подобно на 1.6-литровата версия със 105 к.с. разполага с ефикасната технология TWINPORT на Opel, спомагаща за намаляване на разхода на гориво. Също много популярен сред клиентите на Astra е 1.8-литровият ECOTEC с мощност 103 кВт/140 к.с., който бе представен през месец ноември 2005. С цел да подобри показателите на разхода на гориво и динамичните характеристики, този високотехнологичен мотор също използва променливо управление на двата разпределителни вала подобно на новия 1,6-литров двигател със 115 к.с. Палитрата от бензинови агрегати на Astra включва също модернизирания 2.0 турбомотор с мощност 147 кВт/200 к.с. и върховия представител на гамата в лицето на 2.0-литровата турбомашина със 177 кВт/240 к.с. и максимален въртящ момент 320 Нм, която се вгражда изключително и само в динамичната версия с три врати Astra OPC, катапултирайки я категорично в класа на расовите спортни автомобили. Astra OPC се ускорява от 0 до 100 км/ч в рамките на 6.4 секунди и постига максимална скорост от 244 км/ч при среден разход на гориво едва 9.2 литра на 100 километра. В зависимост от типа на двигателя, модернизираният модел се предлага с пет или шестстепенна механична, четиристепенна автоматична или шестстепенна Easytronic трансмисия.
Гамата от дизелови двигатели за новото издание на Astra е също толкова разнообразна. Тя е разширена с високотехнологичния агрегат 1.7 CDTI с мощност 81 кВт/110 к.с., който се предлагат серийно в съчетание с шестстепенна механична трансмисия и филтър за твърди частици в отработилите газове без необходимост от периодична поддръжка. През пролетта на следващата година този двигатели ще замени досегашния 1.9 CDTI със 74 кВт/100 к.с. Разполагащият с мощност 120 к.с. 1.9 CDTI ще продължи да се предлага. Подобно на бензиновите двигатели, представителите на дизеловата гама се отличават с подобрена динамика и консумация на гориво, както и с намалено ниво на вредните емисии в сравнение със своите предшественици. Двигателят 1.7 CDTI използва система за директно впръскване на гориво common-rail и четири клапана на цилиндър със система за контрол на завихрянето на постъпващия в горивните камери свеж въздух, които спомагат за постигане на подчертано мека и спокойна работа, бързи реакции и динамика, както и отлични показатели по отношение на разхода на гориво. При версията с пет врати на Astra например, инженерите на Opel говорят за намаляване на разхода на гориво с между 0.5 и 0.9 литра на всеки 100 километра.
Изборът от модерни турбодизели, който предлага новото издание на Astra – от 1.3 CDTI с 66 кВт/90 к.с. до 1.9 CDTI със 110 кВт/150 к.с., е по-голям от когато и да било и напълно уникален в този клас. Tова важи в същата степен и за модерната гама от трансмисии. В зависимост от типа дизелов двигател, клиентът може да избира между динамична механична предавателна кутия, автоматизирана трансмисия Easytronic с възможност за ръчно превключване на предавките и комфортна класическа автоматична трансмисия – всичките с шест степени.
Дизайн, подчертаващ по-силно идентичността на модела и марката
Новата Astra се отличава от конкурентните модели с още по-вълнуващия си, динамичен външен вид, който показва нещо наистина ново в този сегмент от пазара. Екипът от стилисти е успял да направи още по-привлекателна запомнящата се физиономия на модела, представена с третото поколение на Astra по време на изложението IAA през 2003 година и получила веднага одобрението както на клиентите, така и на специалистите в автомобилния бранш. Благодарение на приемствеността в подхода на дизайнерите, новият модел продължава да демонстрира своята ярка принадлежност към фамилията Opel, подчертавайки едновременно с това своята моделна и маркова идентичност. Органични елементи като акцентираните „вежди” над имитациите на отвори за въздух отпред например поставят жалони в посоката, в която ще се развива дизайна на бъдещите модели на Opel. Над тези отчетливи елементи, бронята се вписва в типичното за Astra динамично V-образно оформление на предницата.
Доминиращата в предната част радиаторна решетка също допринася за самоуверената осанка на модела. Tова впечатление се подсилва и от използваните при версиите с пет врати и Сaravan по-широки лайсни в горната част с вградена емблема на Opel. Тези отчетливи декоративни елементи смаляват фугата с капака на двигателя, а формата им продължава характерния централен ръб на капака, предавайки го и на хромираните ламели на предната решетка. Коментирайки динамичната линия на Astra, главният дизайнер на проекта Фридхелм Енглер споделя – “Лекото изтъняване на ламелите и рамката на предната решетка към долната част, придават на Astra мускулесто излъчване, а автомобилът изглежда готов да потегли всеки момент дори когато е паркиран. Със своите атлетични пропорции и аеродинамичната линия на каросерията (cd = 0.32), Astra напомня на спринтьор, който всеки момент ще се изстреля от стартовите блокчета.”
Издържаните в стилен блестящ хром рефлектори на предните светлини създават допълнително чувство за високо качество. Astra Sport, както и версиите с ксенонови и „завиващи” предни светлини се различават от останалите модификации по потъмнените рефлектори. Други отличителни белези на новото издание на Astra са предната броня с вградени елементи за защита от удар (при версиите с пет врати и Caravan) както и комбинираните „триизмерни” задни светлини (при версията с пет врати), които досега правеха силно впечатление само при оформлението на задната част на версията GTC. Astra Caravan предлага добре вписващи се в линията на покрива шини за багажник с покритие, наподобяващо алуминий. Astra GTC на свой ред привлича погледите с нова решетка тип „пчелна пита”, която допълнително подчертава динамичния й характер.
Изключителност и индивидуалност в серийното производство
Интериорът на новото издание на Astra прави впечатление с още по-високото качество на повърхностите в областта на централната конзола, допълнителните хромирани пръстени на регулаторите на климатичната инсталация и аудиосистемата, както и с новите облицовки на арматурното табло и вратите.
Топизпълнението Cosmo например е допълнено с елементи с висококачествено покритие от пиано лак в централната конзола и волана. Подобен тип детайли обикновено се срещат само в по-високите автомобилни класове и дават допълнителни възможности за индивидуално оформление. С кашмирено бежовите десени на текстилните тапицерии или кафявата естествена кожа при GTC, интериорът на Astra може да бъде променян изцяло в съответствие с индивидуалния вкус при гарантиране на изключително удобство и качество. Инфоразвлекателната система CD 30 MP3, която е най-често срещания избор сред клиентите на Astra, от февруари ще се предлага с управление от волана и стереокуплунг за връзка с външни аудиоизточници от рода на iPod.
Панорамното челно стъкло е най-добрият пример за елемент от оборудването на Astra, който остава без аналог в този клас. Новото издание на Astra Cosmo GTC предлага стандартно този уникален изглед, постигнат благодарение на остъклената площ от близо 1,8 квадратни метра, простираща се от предния капак и над главите на пътниците до линията на средните странични колони. За разлика от други съвременни остъклени покриви, зрителното поле не се възпрепятства от напречни греди, а водачът и пътниците на предната и задни седалки могат да се наслаждават на свободен обзор, сравним с този при спортните самолети. Сред другите допълнения към стандартното оборудване са спортната ходова част IDS при Astra Sport, бордовия информационен дисплей BID (Board Info Display) за вариантите Astra Sport, Cosmo и OPC, новите 16-цолови дизайнерски колела за линията на изпълнение Edition, новите 16-цолови алуминиеви колела за Astra Sport и Cosmo, както и новите тасове за 16-цоловите стоманени колела. Нивото на изпълнение Cosmo вече ще се предлага стандартно със светлини за мъгла.
Клиентите на Astra, желаещи да конфигурират своя автомобил-мечта до последния детайл, сега ще имат още по-богат избор. Гамата от внимателно подбрани оригинални аксесоари Opel се простира от сенниците за задното стъкло и задните странични прозорци до портативния DVD-плейър със седеминчов екран. Стабилният контейнер за багаж на покрива с вместимост 480 литра и детската седалка Opel DUO ISOFIX за деца с тегло между девет и 18 килограма също се монтират извънредно лесно. Пакетът оборудване „OPC line package 1” се предлага само за Astra GTC и включва преден спойлер, странични прагове, заден спойлер, aеродинамичен елемент на задната престилка и алуминиеви колела с различен дизайн.
Модернизираната система за стабилност Trailer Stability Assist помага в критични ситуации
Ходовата част на Opel Astra и така е сред най-добрите в своя клас, но инженерите на Opel не са склонни да почиват на лаврите си. Потенциал за развитие е открит в детайли като електронното управление на системата за стабилност при теглене на прикачен товар TSA (Trailer Stability Assist), чието най-ново поколение се предлага за първи път по желание в този клас при версиите на Astra с пет врати, GTC и Caravan. В сравнение с предходното поколение на TSA, изчисленията за траекторията и поведението на автомобила в реално време се извършват по-прецизно и с по-висока чувствителност. Благодарение на това, тенденцията към дестабилизация на системата автомобил-ремарке се предотвратява по-рано и по-ефективно. Намалява се и рискът от възникване на ситуации, изискващи рязко спиране, което би могло да изненада и обърка идващите отзад автомобили. Интелигентната система работи съвместно с ESPPlus, разпознавайки евентуалната тенденция към поднасяне на ремаркето и противодействайки й с контролирано прилагане на спирачно усилие. Независимо дали дестабилизацията е причинена от страничен порив на вятъра, коловози на платното, твърде резки маневри или превишена скорост, електрониката е в състояние да даде безопасно решение във всяка ситуация. В началната решителна фаза, TSA противодейства на люлеенето на прикачения товар с прилагане на спирачно усилие в предното ляво или дясно колело, а в случай, че тази мярка се окаже недостатъчна, спирачно усилие се прилага на всичките четири колела при едновременно отнемане на газта от страна на електронния мениджмънт на двигателя.
“ Новото поколение на системата Trailer Stability Assist осигурява не само по-висока активна безопасност в случаите, когато Astra тегли ремарке. Движещите се отзад превозни средства също ще спечелят от предвидимия и плавен маниер на реакция на системата, който спомага за по-нататъшно намаляване на риска от удар отзад.”
Юрген Шьовер, ръководител на проекта за системи за електронен контрол при новото издание на Astra
Новото издание на Astra се отличава с подчертано динамично поведение на пътя, прецизна водимост и високо ниво на безопасност. Тези качества помогнаха на Astra да спечели многобройни сравнителни тестове в европейската специализирана преса и допитвания до мнението на потребителите. В основата на динамичното поведение е ходовата част IDS (Interactive Driving System) с предно окачване тип McPherson и патентовано задно окачване с торсионна греда. На много пазари новата Astra се предлага серийно с електронна програма за стабилност ESPPlus (Electronic Stability Program), система за контрол на сцеплението с пътя TCPlus (Traction Control), дискови спирачки на всички колела, антиблокираща система ABS (Anti-lock Braking System), система за контрол на поведението при спиране в завой CBC (Cornering Brake Control), устройство за подпомагане на водача при внезапно спиране (Brake Assist) и електрохидравличен сервоусилвател на кормилната уредба.
Уникални технологични нововъведения за повече безопасност и комфорт
Изключителен баланс между комфорт и активна безопасност на пътя за пореден път предлага допълнителната адаптивна система на окачванетоIDSPlus с електронно управление на характеристиките на работа на амортисьорите CDC (Continuous Damping Control). В тази интегрална система за управление на работата на ходовата част, при която контролните центрове и сензорите на ESPPlus, ABS и CDC непрекъснато обменят данни помежду си, бе представена за първи път в компактния клас именно при Opel Astra. Водачите могат да се възползват от предимствата на IDSPlus и в случаите, когато търсят повече удоволствие зад волана – спортният режим на работа на системата се активира с натискане на бутон, при което управлението става по-директно, реакциите на завъртането на волана и движението на педала на газта се изострят, а точките за смяна на предавките при автоматичната и Easytronic трансмисия се променят с цел постигане на повече динамика.
Astra заема водеща позиция и по отношение на осветлението и видимостта. Opel бе първият автомобилен производител в този клас, който предложи системата с адаптивни предни светлини AFL (Adaptive Forward Lighting) – „завиващи” биксенонови светлини, следващи динамично движението на волана и разполагащи с адаптивен режим за движение по магистрала. Осветяването на кривата на пътя се осъществява с отчитане на скоростта на движение и ъгъла на завъртане на волана, с което осветеността на платното се подобрява с 90 процента в сравнение с неподвижните предни светлини. При движение с висока скорост на прав участък, автоматичното регулиране на широчината на светлинния сноп предотвратява заслепяването на насрещно движещите се участници в движението при едновременно увеличаване на диапазона на осветяване на късите светлини.
Оценени с пет звезди мерки за максимална защита на пътниците
Организацията за защита на потребителите Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) даде най-високата оценка от пет звезди на мерките за пасивна защита на пътниците в новото издание на Astra, с което тя повтори отличното представяне на своя предшественик. С общ резултат от 34 точки, Euro NCAP определи новия модел като един от най-безопасните седани в компактния клас (малки фамилни автомобили). Astra постигна много добри резултати и по отношение на защитата на пътуващите деца – версията с пет врати бе възнаградена с четири звезди и 39 точки.
Astra се предлага серийно с пълния пакет мерки за сигурност SAFETEC, включващ оптимизирани като форма странични въздушни възглавници за защита на гръдния кош и таза на пътниците на първия ред. Тези възглавници се прибавят към двете предни и двете странични възглавници, които при евентуален удар покриват цялата странична остъклена площ във формата на завеси. Двете външни места на задната седалка се предлагат серийно с ISOFIX точки за монтаж на детски столчета.