Спортният шеф на Торо Росо Франц Тост смята, че в календара на Формула 1 има твърде много състезания в Европа и това трябва да се промени. През последните 10-ина години отпаднаха много надпревари на Стария континент, сред които тези на Имола в Италия, Нюрбургринг в Германия, Маникур във Франция и Истанбул парк в Турция. В същото време в календара влязоха надпреварите в Мексико, в Остин (САЩ), Индия и Република Корея, като последните две се оказаха неуспешни и бързо отпаднаха от него. Според Тост обаче състезанията в Европа остават твърде много.
„Трябва да отидем на други места, каза Тост пред австрийския Tiroler Tageszeitung. – Знам, че имам различно виждане от моите колеги, но трябва да отидем в ЮАР, Аржентина, имаме нужда от повече състезания в САЩ, а Индия също е много важен пазар. Формула 1 е глобален спорт. През 2015 г. половин милиард фенове са гледали нашите състезания. Такива цифри се постигат само при Олимпийските игри и Световните първенства по футбол.”
Босът заяви още, че би искал задвижващите системи в спорта да бъдат изравнени като възможности. Според него шампионатът ще бъде много по-интересен ако това се случи. През последните 3 години Мерцедес доминира в спорта след въвеждането на хибридните турбомотори. От следващия сезон обаче са предвидени сериозни промени в правилата по отношение на аеродинамиката и гумите, заради които колите ще са много различни. Според Тост не е сигурно дали това ще сложи края на доминацията на Мерцедес.
„Всички се надяваме да има промяна, защото в противен случай твърде много хора ще загубят интерес към първенството, каза Тост. – Надявам се Ред Бул и Ферари да прогресират. Зрителите искат да виждат различни победители, както и инциденти – без сериозни последствия, разбира се. Постоянно чувам от приятелите си, че вече няма сблъсъци при стартовете. Освен това трябва да се отървем и от наказанията.
Но ако искаме шоуто да стане по-добро, първо трябва да изравним двигателите. Ако през 2017 г. Мерцедес пак има преднина, ФИА трябва да „замрази“ двигателите, за да може останалите производители да наваксат изоставането. Точно сега наблюдаваме първенство на двигателите, защото зад волана на Мерцедес, Алонсо и Фетел също биха станали световни шампиони.”