Всички отбори са заети в петък със сравнението на двата типа гуми предоставени от Бриджстоун. И определено поведението на типа медиум и на супер меките гуми бе много добро, като разбира се доста доволни останаха мнозинството от отборите. И тук не липсваха оплаквания от грейнинг, но те бяха значително по-малко отколкото в последните няколко състезания.
„Видяхме доста бързи времена от част от участниците в тренировките днес“, обяви Хирохиде Хамашима, шеф на отдела по развитие и изследване на японската фирма. „Времената бяха доста по-добри от тези през миналата година.
Настилката в началото бе доста прашна, но това е типично за това трасе. Все пак не бе толкова прашно колкото в предишните ни посещения. Заради праха имаше и грейнинг при някои от отборите, но за разлика от друг път не се наблюдава значително износване на контактната площ.
След обед трасето се подобри толкова, че вече почти не можеше и да стане дума за грейнинг. Доста от участниците забелязаха промяна в баланса на колата след като преминаха от медиум към супер меките гуми следобед. Това означава, че със сигурност имат още работа по оптимизирането на баланса.
Поведението на нашите продукти ще зависи изключително много от температурите до края на уикенда. Ако стане още по-топло смятам, че поведението на супермеките смеси ще се влоши и те няма да държат особено много.
Ако времето се задържи така, с напредването на уикенда ще наблюдаваме умерено износване на този тип гуми, който освен това е и доста по-бързия. Това ще означава, че тези гуми ще са фаворит не само за квалификацията, но и за състезанието.
Медиум също предлагат добро представяне, но със сигурност не толкова добро колко супер меките при настоящите условия. Можем да очакваме и стратегии с ограничено използване на медиума. Всичко зависи обаче от атмосферните условия.“