Стюардите на ФИА ще са по-снизходителни относно правилото за постигане на 107% от най-доброто време в Q1 на квалификациите за първите стартове от шампионата на Формула 1.
Международната автомобилна федерация одобри промените във формата на провеждане на официалната тренировка за разпределение местата на стартовата решетка преди първия състезателен уикенд за 2014 г. Отборите се разбраха за тях по време на последния предсезонен тест в Бахрейн и последно бе нужно официално ратифициране.
От Гран при на Австралия нататък класиралите се за Q3 пилоти ще получават един допълнителен комплект гуми от по-меката смес, налична за уикенда. Те трябва да бъдат върнати на доставчика след края на сесията. Всички състезатели в тор 10 ще стартират в надпреварата с гумите, с които са дали най-доброто си време в Q2.
Освен това Q1 се скъсява с две минути – от 20 на 18 минути, докато Q3 става 12 вместо 10 минути.
Отборите от Формула 1 обаче все още свикват с новите си болиди, задвижващи системи и т.н. Точно поради тази причина имаше опасения, че някои автомобили могат да имат проблеми да влязат в рамката 107% от най-доброто време в първия квалификационен сегмент. В Мелбърн рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг обясни, че правилото няма да бъде налагано с цялата си строгост.
– Правилото за 107% бе въведено, за да сме сигурни, че отбори, които не са в състояние да направят достатъчно добър болид, няма да стигнат самите състезания. Сега имаме 11 екипа и знаем на какво са способни. Те обаче могат да пострадат от временна загуба на представяне. Сигурен съм, че стюардите ще са много по-благосклонни към тези, които не прескочат 107-не процента. В правилата съществува механизъм това да бъде позволено при извънредни обстоятелства – обясни Уайтинг.
Всеки случай ще бъде разглеждан индивидуално. Ако даден тим не направи достатъчно обиколки в тренировки и квалификациите, няма задължително да получава разрешение да стартира в надпреварата.
– Стюардите ще взимат решението. Настоящите 11 отбора са изключително професионални и съм убеден, че ако имат проблем, то ще има някаква причина за това. Ако липсват каквито и да са турове, стюардите могат да решат, че това е малко прекалено. Но не е моя работа да го коментирам. Идеята е, че те ще сторят всичко по силите си, за да участват тимовете в стартовете – допълни Уайтинг.