Носителката на дамския трофей от европейското първенство по рали за миналата година Екатерина Стратиева направи първия от двата си двудневни теста с новия за нея автомобил Мицибиши Лансър Ево 9, които предхождат подготовката на състезателката за старта в рали Барум в Чехия (28/30 август). В него Стратиева няма да стартира с регулярния си Ситроен С2 R2 Макс, а за първи път ще застане зад волана на Лансър Ево 9, подготвено от екипа на Антонин Тлъстак.
„Беше много тежко, защото през целия ден не спря да вали“, каза за RallyXpress Стратиева. Екипът на познатия у нас от участието си в рали България чешки пилот организира изпитанията на 20 км от Злин. На тези тестове, продължили 80 км, присъства и унгарската й навигаторка Юлияна Нирфаш, с която Катето ще е екипаж и в чешкия кръг от европървенството са със стартов №86.
„Колата седи много по-добре на пътя от Субару-то (което Катя кара в Акрополис), по-тежка е, но е много по-приятна за каране, обясни още Стратиева. – В бързите завои е страхотна, но точно тогата идват проблемите със спирането. Вътре скоростта не се усеща и губя точките за спиране, но ще се науча.“
За състезателката, чийто опит почти изцяло изграден на Ситроен С2 R2, различията с Мицубиши са огромни. Три други и особено важни различия също влизат в списъка с нещата, с които Стратиева трябва да се справя в бъдеще – габаритите на колата, тежестта ѝ и цялото поведение на автомобила.
Като основна причина за смяната на автомобила Стратиева сочи това, че все още пораженията по Ситроена от Белгия не са отстранени. Вторият 7-часов тест, който българката ще прави с Тлъстак Рейсинг, е насрочен след 6 дни, когато ще направи изпитания на автомобила на две различни трасета.