Най-бързата стратегия за Гран при на Испания е с две спирания в бокса според специалистите на доставчика на гуми във Формула 1 Пирели. Инженерите на компанията изчисляват, че оптималният вариант е старт със софт за 22 обиколки, смяна пак с меките гуми, серия от 23 тура и накрая медиум до финала.
#SpanishGP strategies. Quickest strategy on paper for the 66-lap race tomorrow is a two-stopper. Start on the soft tyre for 22 laps, do another soft stint for 23 laps, then medium to the end. (1/3)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 11, 2019
От Пирели обаче отбелязват, че има вероятност някои тимове да се опитат да изкарат състезанието само с 1 спиране в бокса
Голяма част от пилотите коментираха след квалификацията на пистата Каталуния, че мястото на грида е особено важно, тъй като на това трасе е трудно да се изпреварва. Теоретично най-добрият вариант за стратегия с един пит е старт със софт за 27 тура и след това смяна с хард до края на надпреварата.
Teams will probably aim for a one-stopper though: especially as it’s quite hard to overtake @Circuitcat_eng. The theoretically fastest one-stopper is: start on the soft tyre for 27 laps (managing it carefully) and then switch to the hard until the finish. (2/3)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 11, 2019
Част от екипите имат право на свободен избор на гуми. Това може да доведе до вариант потегляне с медиум, стинт от 30 обиколки и след това смяна с твърдата смес за 36 тура.
A less marginal strategy – which is quite close anyway on overall race time – is to start on the medium for 30 laps, then switch to the hard for the final 36 laps. However, nobody in the top 10 of the grid will be able to try this. (3/3)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 11, 2019
Времето ще има сериозно влияние върху избора на стратегии. Петъчните и съботните сесии се проведоха при различни температури, а те оказват директно влияние върху износването на гумите, особено на софт.
От Пирели припомниха също така, че предна лява гума е най-натоварена на пистата до Барселона. Справянето с износването на задните също ще е предизвикателство.
Валтери Ботас спечели квалификацията с нов рекорд на испанското трасе
Всъщност най-силното постижение за обиколка на Каталуния бе подобрявано няколко пъти по време на сесията за разпределение местата на грида. Всички екипи използваха само гуми софт през цялата сесия.
„Ботас свали повече от половин секунда от миналогодишния полпозишън”, коментира спортният шеф на Пирели Марио Изола.
„Мислехме, че някои пилоти може да опитат да преминат Q2 с медиум, но не се случи. Това означава, че тимовете или ще изберат 2 питстопа, или се чувстват уверени, че стратегия софт-хард ще проработи в състезанието. Времето бе доста променливо и това може да е сериозен фактор относно представянето на гумите.”