За предстоящата Гран при на Канада доставчикът на гуми Пирели отново ще предложи на отборите най-меките смески – софт и суперсофт. Същите типове гуми бяха на разположение и в Монако, но на бързото трасе Жил Вилньов предизвикателството пред отборите ще бъде много по-голямо. Износването ще бъде значително по-голямо заради тежките спирания от над 320 км/ч за бавните шикани, които обаче са с високи бордюри и също товарят гумите. И за екипите ще бъде много по-трудно да покрият състезателната дистанция само с едно спиране в бокса. Тези, които пък се опитат да го направят, рискуват да загубят много позиции в края на надпреварата, когато гумите ще бъдат силно износени. А в Канада изпреварванията са напълно възможни. Затова изборът на правилна стратегия ще бъде от изключително значение за крайната победа.
Променливото време в Монреал също може да окаже сериозно влияние. Там често вали по време на състезателния уикенд и може да обърка плановете на тимове и пилоти. През 2011 г. например Дженсън Бътън спечели надпреварата в дъжда, въпреки че в един момент беше последен в колоната.
„Канада често е едно от най-добрите състезания за сезона с характеристики на трасето, които не могат да бъдат видени никъде другаде в календара, заяви шефът на Пирели Пол Хембри. – В резултат на това често се случват някои изненади, а освен това е възможно да се спечели надпреварата от по-задна стартова позиция, особено ако използваш умна стратегия при избора на гуми. Както видяхме в Монако, тактиката е от огромно значение. Особено при възможността да вали или да се появи кола за сигурност, които са доста вероятни в Монреал. Отново сме избрали типовете софт и суперсофт. Супермеките са с напълно нов дизайн тази година, за да предлагат по-голяма издръжливост на грейнинг и блистеринг. А при хладното време, което често наблюдаваме в Монреал, грейнингът е реална опасност и трябва да се взема в предвид от отборите.
По традиция в началото на уикенда пистата е много „зелена”, защото на нея рядко се провеждат други състезания и нивото на сцепление е много ниско.
Очаква се разликата между двата типа гуми на обиколка да бъде 1.0-1.2 секунди на обиколка в полза на супермеките гуми. Като цяло се очаква по-добрата стратегия да бъде с две спирания в бокса, но някои тимове ще се опитат да направят състезанието само с един стоп.