Ситуацията по време на Гран при на САЩ, при която Макс Верстапен нареди по радиото на тима си Ред Бул каква да е тактиката на съотборника му Серхио Перес привлече вниманието на наблюдателите. Верстапен бе на полпозишън. На старта Люис Хамилтън го изпревари, след това Макс направи ранен питстоп и излезе начело. Веднага след връщането на пистата обаче нидерландският пилот се обади на тима си да прибере Серхио Перес в бокса, за да принудят Хамилтън да спре и от Ред Бул това направиха. Бившият пилот от Формула 1 Джолион Палмър отбеляза в колонката си за официалния сайт, че това е „малко странна динамика“.
„Кажи-речи нечувано е пилот да диктува стратегията на съотборника си по време на състезание, но от Ред Бул надлежно извикаха Перес и Хамилтън бе принуден да го покрие. Знаем, че те жертват Перес от време на време, целейки се единствено в пилотската титла. Дори на Силвърстоун направиха така, че да вземе точката за най-бърза обиколка с цената на класиране извън топ 10 – само и само да не отиде тази точка при Хамилтън.“
„Малко странна е тази динамика, при която водещият пилот започва да предлага разни неща и по радиото. Но показва колко целеустремен е Верстапен в момента“, коментира Палмър
„Той работи като пилот, който вече е бил в тази ситуация, има опита да следи състезанието и прави точните преценки дори в ситуации с много високо напрежение. Целият отбор, включително съотборника му, работят в една и съща посока. Това бе очевидно и от начина, по който Перес изобщо не се противопостави на Верстапен след първи завой в първата обиколка.“
Ролята на вторите пилоти във водещите отбори се обсъжда от доста време
В Остин и от Мерцедес отбелязаха преди състезанието стратегическото предимство на Ред Бул, чийто състезатели се класираха първи и трети на стартовата решетка. Следващата надпревара от календара обаче е Гран при на Мексико и Деймън Хил зададе въпроса дали ако се наложи Перес ще отстъпи толкова лесно на съотборника си пред родна публика.
„Може да им се наложи да решават този проблем – дипломатично. Според мен Перес е наясно, че е в отбора, за да помага, но дали един мексикански пилот би бил склонен да отстъпи евентуална победа в Гран при на Мексико? Иначе смятам, че Серхио бе фантастичен на COTA. Това представяне дойде много навреме преди домашния му старт. Свърши прекрасна работа“, обясни Хил.
Хелмут Марко пък потвърди, че не само Перес е имал проблеми по време на състезанието
Серхио нямаше вода през голямата част от надпреварата. Дехидратираният пилот свалял за малко ръцете си от волана правите, тъй като получил крампи и раздвижвал пръстите. Верстапен пък е имал болки в стомаха.
„Невероятно е колко умствен капацитет остава свободен у Макс. Кара колата на лимита, не се чувства добре, но въпреки това мисли за стратегията и надпреварата. Представянето и на двамата трябва да бъде оценено наистина много високо. Макс се възстанови с упражнения за дишане и течности. При Перес водата се разплиска (при излизането на грида) и се наложи да смени предпазната маска. В състезанието пък изобщо нямаше течност. Нещо явно се бе объркало много там“, заяви Марко.
View this post on Instagram