Мото-Пфое връчи чековете от шестата си поредна благотворителна инициатива #steniskanabala на първокурсници бенефициенти от випуск 2019. Тя осигурява равен старт в живота след завършването на 12-и клас на български абитуриенти, които продължават образованието си във висше учебно заведение, макар да са загубили един или и двамата си родители. По традиция организаторите отчитат резултатите от всеки сезон на инициативата по време на открито събитие. На него присъстват представители на медиите, дарители и кандидатите за стипендии.
Закриването на кампанията през 2019 г. се състоя в литературен клуб „Перото“, предоставен безвъзмездно от страна на Националния дворец на културата в София. Гостите и бенефициентите бяха приветствани от управителя на Мото-Пфое Груп Масухиро Ояма. Той изказа специална благодарност към всички дарители – абитуриенти и корпоративни представители. Обръщение към многобройните присъстващи отправиха още Румен Иванов (управител на DHL Express Bulgaria) и Петранка Недялкова (директор на Столична организация на БЧК). DHL е традиционният официален логистичен партньор на кампанията. БЧК пък се грижи даренията от кампанията да се разпределят съгласно регламента на програмата #steniskanabala.
Резултатите от шестата поредна година на кампанията са отлични. 2 242 абитуриенти от випуск 2019 завършиха училище и отидоха на прощалното си парти или бал с тениска вместо с излишно скъпи дрехи. По този начин единичните дарения от младежите достигнаха общо сумата от 49 312 лева. В инициативата участваха над 50 училища от цялата страна. Някои от тях вече традиционно се включват, но се присъединиха и доста нови, което доказва нарастващата популярност на програмата.
#steniskanabala се превръща в пример за подражание
Вече всяка година зрелостниците се стремят да подкрепят благородни каузи по случай завършване на средното си образование и да помогнат на свои връстници в неравностойно положение.
Към сумата 49 312 лв. се добавиха корпоративни и крупни единични дарения. През 2019 година #steniskanabala постигна общ дарителски фонд от 100 812 лева. Така всички, кандидатствали по програмата и отговарящи на регламента, могат да получат еднократни стипендии по 2000 лева всяка. Това са 45 абитуриенти сираци от випуск 2019. Остатъкът от 10 812 лева ще се използва за поощрение на най-добрите студенти, които са бенефициенти от предишни сезони. БЧК-Столична организация ще събира уверенията за успех и ще предостави тези извънредни средства в рамките на няколко седмици.
Като национална кампания #steniskanabala има за цел да става все по-популярна сред учениците. Инициативата продължава да разчита и на подкрепата на корпоративни дарители. Каузата през 2019 г. обедини подкрепата на АТ Инженеринг 2000, Кар Транспортер, Импрес, Хювефарма, Дженерали Застраховане, Експрес Логистика и Дистрибуция, Ей Ес Пи, Алианс Принт, Евро Стийл Трейд, ВИП Секюрити, както и лични дарения от Филип Пфое, Димо Николов и Атанас Фурнаджиев.
За първи път програмата няма да затвори за дарения сайта www.steniskanabala.bg до следващия сезон, който ще бъде обявен в началото на 2020 г.
След 1 ноември т.г. на уеб страницата ще могат да се заявяват тениски от всички досегашни сезони от 2014 г. насам. Те са от т.нар. „Винтидж колекция“, а набраните средства ще се добавят към сумите за финансово поощрение за успех. През следващите седмици всеки бивш или бъдещ абитуриент, който харесва каузата и иска да се сдобие с една от уникалните предходни тениски, ще може да го стори срещу дарение, онлайн или по банков път.