Световният рали шампионат прави крачка към нормализиране на ситуацията около първенството, след като броени дни преди първия кръг остана без промоутър. ФИА прекрати договора на North One Sport, а техен спор с компанията, отговаряща за измервателната техника, принуди организаторите на състезанието в Монте Карло да търсят в последния момент кой да засича отсечките. Сега обаче Stage 1 Technology се завръщат и ще вършат обичайната си дейност в Швеция.
Компанията се е разбрала с ФИА (които пък от своя страна водят усилени преговори за нов промоутър) конкретно за втория кръг от сериите.
– Имаме споразумение с федерацията за рали Швеция, като през следващите седмици ще дискутираме по-далечното бъдеще – заяви управляващият директор на Stage 1 Technology Саймън де Банке.
В Монте Карло времеизмерването бе дело на местна фирма, която обаче отнесе доста критики. Освен че липсваха междинните времена на пилотите, на моменти системата се сриваше и дори отборите не бяха наясно със случващото се за определени периоди. Някои от тях имаха свои хора по отсечките, но въпреки всичко засичането не бе на ниво.
Малкълм Уилсън например сподели, че при катастрофата на Яри-Мати Латвала през първия ден на състезанието във Форд не са знаели за инцидента именно заради срив на системата.
Stage 1 Technology използват в работата си специално оборудван самолет, летящ непрекъснато на около 6000 метра над автомобилите. Провежда се постоянен обмен на информация между колите, сервизния парк и летателния апарат, като по този начин се изгражда цялостна картина на случващото се по трасето.