Валтери Ботас спечели спринтовата надпревара за Гран при на Италия, след като победи в спринтовата квалификация на пистата Монца. Финландецът обаче ще стартира последен утре заради наказание. Верстапен остана втори, а Рикиардо се класира трети и така тримата ще си разделят точките днес. Големият губещ беше Люис Хамилтън, който се срина до пета позиция на старта.
Monza has hosted marathons in the past 🏃
Today we’ve got an #F1Sprint 🚀#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/rywcDrNbtr
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021
Надпреварата започна при температура на асфалта 42 граудса, а на въздуха 29 градуса – малко по-топло, отколкото по време на втората тренировка по обяд.
Повечето пилоти избраха гуми медиум. Норис, Рикиардо, Фетел Строл, Алонсо Окон и Цунода стартираха със софт – които са по-бързи с 0.4 секунди според Пирели, но имат по-малка издръжливост.
Ботас запази първото място, а Верстапен се придвижи на второ място. Рикиардо изпревари Норис. Хамилтън потегли много лошо и загуби позиции. Срина се до пето място. Пиер Гасли излетя в чакъла след като счупи предното си крило при контакт с един от макларъните на първия завой. Юки Цунода завъртя Роберт Кубица и японецът влезе за смяна на гуми и предно крило. Бе обслужен за 12.8 секунди. Излезе кола на сигурността.
Rewind to the start…
Onboard with Lewis Hamilton at Turn 1, who got a poor start and has dropped from P2 to P5 #ItalianGP 🇮🇹 #F1Sprint pic.twitter.com/bfHZOhFEpk
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021
Зад колата на сигурността поведе Ботас, следван от Верстапен, Рикиардо, Норис, Хамилтън. Шести и седми бяха пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц. Десетката допълниха Джовинаци, Строл и Перес. Инцидентът с Гасли беше отбелязан от рейс контрола.
Колата за сигурност се прибра на края на третата обиколка. При рестарта Алонсо изпревари Фетел за 11 позиция на първия шикан. Валтери Ботас записа най-бърза обиколка – 1:23.642. Рейс контролът съобщи, че няма нужда да разследва инцидента с Гасли.
Safety Car in. We are racing again!
Bottas leads from Verstappen, then it’s Ricciardo followed by Norris#ItalianGP 🇮🇹 #F1Sprint pic.twitter.com/gVdCaQJ5vx
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021
Валтери Ботас продължи да записва най-бързи обиколки докато Хамилтън се опитваше да изпревари Норис с помощтта на DRS. Ландо получи предупреждение за лимита на пистата на завой 11. Макс Верстапен подобри най-бързата обиколка на Ботас с 38 хилядни. Серхио Перес изпревари Строл на първия шикан, но върна позицията след като излезе от очертанията на пистата. Пилотът на Ред Бул успя да направи изпреварване в следващата обиколка и спечели девета позиция. Все пак имаше съмнения дали е върнал позицията навреме и дали е получил предимство при съкращаването в първия завой. Рейс контролът съобщи, че води разследване.
Ботас направи преднина пред Верстапен от близо 2 секунди, а Рикиардо беше на 7 секунди зад нидерландеца. Разликата между Норис и Хамилтън беше под секунда. Първите двама въртяха обиколки под 1:24, а пилотите зад тях не успяха да отговорят на темпото им и изоставаха с всяка обиколка. Серхио Перес доближи Джовинаци и влезе в DRS зоната. Хамилтън беше близо до Норис, но не достатъчно за да го атакува.
LAP 8/18
Norris is still too far off for Hamilton to attack #ItalianGP 🇮🇹 #F1Sprint pic.twitter.com/Y9QdWaIIeO
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021
LAP 16/18
Perez is chasing down Giovinazzi but the Italian is holding firm in P8 #ItalianGP 🇮🇹 #F1Sprint pic.twitter.com/tv92oKUrFV
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021
Валтери Ботас спечели спринтовата квалификация, но заради смяната на двигателя му, утре пръв ще стартира Макс Верстапен. Зад тях се наредиха Норис и Рикиардо, следвани от Хамилтън, Льоклер и Сайнц. Джовинаци успя да удържи Перес, а зад тях Строл беше последен в първите 10. Единственият отпаднал е Пиер Гасли.
🏁 LAP 18/18: END OF RACE 🏁
TOP 10
Bottas* 👏
Verstappen
Ricciardo
Norris
Hamilton
Leclerc
Sainz
Giovinazzi
Perez
Stroll*Bottas is taking new power unit components for Sunday's Italian Grand Prix and will start at the back of the grid#ItalianGP 🇮🇹 #F1Sprint pic.twitter.com/zvwQVwfYUv
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021