През последната година моделите на Волво бяха освежени забележимо и като че ли вече станаха по-привлекателни за младежката аудитория. В подобна насока е оформена и новата спортна лимузина S60 на шведите, която бе представена наскоро у нас.
Спортният дизайн на автомобила свидетелства за динамичните му характеристики, а пътното поведение е на несравнимо по-високо ниво от предишните модели на марката. Освен всички друго иновативните технологии, реализирани в новото S60, позволяват не само по-добра управляемост, но и да дават удоволствие от безопасно шофиране. Нещо, с което Волво наистина са сред водещите компании в света.
Трудно някой може да оспори, че седанът има модерна форма – по-разчупена от преди, с лека релефна вълна отстрани, като са запазени и типичните елементи на Волво, но вече преосмислени и динамизирани.
Линиите са чисти както вън, така и вътре в купето. Дизайнерите отново твърдят, че във всеки техен модел трябва да се чувства скандинавската чистота в дизайна, като при мебелите на Икеа например. Всичко това е изпълнено много внимателно, освен това и качеството е повишено допълнително, както и финесът в изработката на отелните детайли. Седалките са рядко комфортни, но промененият дизайн и профил като на спортно купе е намалил височината на тавана отзад. Макар мястото за краката да е увеличено с 30 мм, едва ли на по-високите пасажери ще е достатъчно комфортно.
В същото време обаче на пътя колата е станала по-стабилна и динамична и усещаме това отчетливо по магистралата и на пистата Дракон в близост до Пловдив.
Шасито от типа FOUR-C е конструирано по начин, по който досега не е било правено нито в едно Волво – пак с възможности за различни настройки, но с по-твърди характеристики и по-пряка информация за движението на колата във волана. При висока скорост и маневриране работата му спомага за удържане на автомобила от поднасяне и отклонение от правилната траектория в зяавой.
Допълнително е изменен софтуерът на системата за предаване на усилието към 4 колела AWD (All Wheel Drive), която е стандартна за вариантите с големите двигатели T6 и е опция за D5.
Новото S60 e още и първият седан на пазара със системата Advanced Stability Control. Тя притежава допълнителен сензор за ъгъла на завиване и при тенденция към не добро влизане в завоя може да активира по-рано от обичайното системата Dynamic Stability and Traction Control (DSTC) която да хване колата.
Допълнително има и Corner Traction Control: при нужда леко чуква спирачката на вътрешното задно колело и се предава повече сила към външното задвижващо колело.
С най-мощния двигател в гамата разполага модификацията Т6 – 3-литров, бензинов с 304 к.с., в пакет и с нова скоростна кутия – 6-степенна автоматична Geartronic и AWD. Гамата бензинови агрегати се допълва и от 2.0 GTDi (с турбо и директно впръскване с промяна позицията на разпределителните валове), 203 к.с. и разход под 8 литра на 100 км пробег, както и версии Т5 с 240 к.с., както и 1,6 със 180 и 150 к.с.
Дизеловата гама стартира с D5 битурбо 2,4 литра с 205 к.с. (който е отличен, представен миналата пролет) и D3 2,0 литра със 163 к.с. В гамата ще влезе и суперикономичен дизел 1,6 литра DRIVe със 115 к.с. Дори и най-големият дизелов мотор обаче има забележителна консумация от около 5,6 литра на 100 км.
Няма как обаче едно Волво да бъде истинско Волво, ако няма специални системи за защита, въведени за първи път в сериен автомобил.
Авангардната разработка тук се нарича Pedestrian Detection и най-общо казано чрез камера над огледалото на челното стъкло улавя и бързо разпознава човешка фигура в близост пред колата. Веднага следва подаване на сигнализация (звукова и червена линия на Head up-дисплея) и още по-интересното – ако водачът не реагира – колата сама спира в случай, че скоростта е до 35 км/ч.
Представената в кросоувъраХС60 преди година система City Safety вече е част от стандартното оборудване и има същите реакции и сама спира колата или силно намалява движението при движение в плътен поток, когато автомобилът отпред рязко спира, но това е валидно при скорости до 30 км/ч.
Макар някой може и да си помисли, че всички тези електронники идват малко в повече, те правят наистина приятно шофирането на този по-спортен модел на Волво.