Себастиян Фетел успя да спечели без особени проблеми квалификацията в Сингапур след като направи само с един опит в последната част и въпреки това изпревари Нико Розберг с Мерцедес и Ромен Грожан с Лотус.
Четвъртата позиция на старта остана за съотборника на Фетел в екипа на Ред Бул, Марк Уебър. Люис Хамилтън се нареди пети, оставяйки зад себе си пилотите на Ферари, Фелипе Маса и Фернандо Алонсо. Топ десет допълниха Дженсън Бътън (Макларън), Даниел Рикиардо (Торо Росо) и Естебан Гутиерес (Заубер).
Квалификацията започна при условия близки до тези от сутринта. Въздухът бе с температура от 29 градуса, докато асфалтът отново бе загрят до 31 градуса. С падането на нощта пистата бавно изстиваше.
Голяма част от пилотите решиха да не рискуват и да излязоха на пистата още от самото начало със супер меките гуми. В това число не влизаха и пилотите на Ред Бул и Ромен Грожан с Лотус. Въпреки това те нямаха проблеми с преминаването на първата част от квалификацията, докато Фелипе Маса трябваше да впрегне всичките си способности, за да успее да продължи в последния момент.
Това обаче не бе по силите на Пол ди Реста от екипа на Форс Индия и Пастор Малдонадо с Уилямс. Последните четири места пък по традиция останаха за пилотите на Катерам (Пик отново победи Гийдо ван дер Гарде) и Маруся (Бианки нямаше никакви проблеми с Чилтън).
Трудностите на Маса накараха екипа на Ферари да изкара болидите си на пистата още от първата минута на втората част. Розберг и Хамилтън също бързаха да направят бързи обиколки, защото с течение на времето трасето изстиваше постепенно. Не така обаче реагираха пилотите на Ред Бул, Макларън и Ромен Грожан, които щяха да заложат само на един опит. Това бе доста рисковано, защото дори най-малката грешка можеше да доведе до ранно отпадане.
Времето постигнато от Фетел бе с почти секунда по-добро от това на водача до този момент Нико Розберг. Уебър също успя да изпревари пилота на Мерцедес и да заеме втора позиция, макар и далеч зад своя съотборник. Грожан пък бе пети зад Розберг и Хамилтън. Пилотите на Мерцедес и тези на Ред Бул се прибраха спокойно в гаражите си, докато останалите се бореха за оставане в борбата за полпозишън.
Големият губещ в тази втора част бе Кими Райконен. Пилотът на Лотус остана едва на 13-а позиция, като пред него се наредиха Нико Хюлкенберг (Заубер) и Жан-Ерик Верн (Торо Росо). Серхио Перес (Макларън) остана 14-и, следван от Адриян Сутил (Форс Индия) и Валтери Ботас (Уилямс).
Голямата изненада с продължаването си в третата част бе новобранецът Естебан Гутиерес (Заубер), докато Даниел Рикиардо за пореден път успя да вкара своето Торо Росо в последните десет.
За разлика от стратегията в първите две части на квалификацията, пилотите на Ред Бул побързаха да излязат първи в третата решаваща. Същото направиха болидите на Мерцедес, Грожан и Бътън. Това означаваше, че те ще направят по два опита, докато състезателите на Ферари, Рикиардо и Гутиерес щяха да разчитат на един.
Още с първата си бърза обиколка Фетел подобри времето си от втората част, което не бе по силите на останалите. Розберг се нареди втори на почти 0,6 сек от водача, Уебър бе трети, а Хамилтън четвърти. Грожан изостана само на стотни от секундата от англичанина, а Дженсън Бътън отново се прибра в бокса.
В екипа на Ред Бул решиха да спестят комплект от супер меките гуми, като Себастиян Фетел дори не излезе за последен опит. Увереността, че постигнатото от него време не може да бъде подобрено бе явна.
Нико Розберг бе единственият, който успя да се доближи до времето на Фетел, завършвайки на по-малко от 0,1 сек зад победителя. Грожан бе на същата дистанция зад пилота на Мерцедес, а Марк Уебър остана едва четвърти, изпреварвайки Люис Хамилтън, Фелипе Маса, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън, Даниел Рикиардо и Естебан Гутиерес.
Така утре от първа редица ще видим отново познатата конфигурация от болид на Ред Бул и такъв на Мерцедес (Фетел и Розберг). От втора пък стартират Грожан и Уебър.