Chevrolet Spark EV ще бъде представен на европейската публика за първи път на автомобилното изложение в Женева в началото на март. Глобалният дебют на задвижвания изцяло от батерии миниавтомобил на марката се състоя в Лос Анджелис миналата година, а ще се предлага на определени европейски пазари от 2014 г.
Очаква се Chevrolet Spark EV да постави нови стандарти за динамика по отношение на градските електрически автомобили. Той се задвижва с помощта на най-авангардния електромотор и акумулаторна система, конструирани и произвеждани някога от General Motors.
– Spark EV е автомобил с нулеви емисии, който доставя истинско удоволствие от шофирането и освен това притежава интелигентна система за комуникационна свързаност. Ние вярваме, че той ще постави нови стандарти в някои от най-технологичните пазари – отбелязва Сюзан Дохърти, президент и управляващ директор на Chevrolet и Cadillac Europe. – Също като Volt, този пъргав, захранван от акумулаторна батерия автомобил, е ярък пример за експертния опит на Chevrolet по отношение на интелигентните решения за градска мобилност.
Ускорението, наподобяващо това на спортен автомобил и равномерният и наличен още при потегляне въртящ момент от 542 Нм превръщат Spark EV в малък автомобил, който доставя истинско удоволствие от шофирането. Сърцето на системата за задвижване на Spark EV е конструираният от GM електрически мотор с постоянни магнити. Той разполага с мощност от 130 к.с. (100 кВт) и осигурява ускорение на автомобила от нула до 100 км/ч за 8,5 секунди.
Spark EV ще бъде оборудван с литиево-йонна акумулаторна система с капацитет от над 20 кВтч, която функционира с помощта на активна система за течно охлаждане и отопление. Благодарение на високотехнологичните решения при този акумулаторен пакет, се очаква Spark EV да достига един от най-добрите в класа електрически пробези. Акумулаторният пакет е конструиран така че да осигурява възможност за зареждане както с променлив ток (AC), така и за бърз заряд с постоянен ток (DC).
Зареждането с постоянен ток позволява достигане да 80% от капацитета на батерията за около 20 минути. Освен това акумулаторната система дава възможност за извършване на множество подобни заряди дневно. Зареждането с променлив ток изисква между 6 и 8 часа, при използване на стандартна битова мрежа с напрежение от 230 волта. Зарядното устройство се предлага стандартно с автомобила.
Spark EV ще се предлага със системата Chevrolet MyLink включваща радио свързаност стандартно – тя позволява създаване на връзка със съвместими смартфони към радиото, с помощта на touch screen с висока резолюция. Chevrolet MyLink ще функционира с определен брой приложения, които ще позволяват на потребителите да използват своите смартфони и да слушат различни световни радиостанции чрез интернет.
В допълнение, потребителите на MyLinkq които използват съвместим iPhone (като 4S) с iOS6, ще могат да използват Siri, авангардната система за асистенция, за да осъществят различни дейности, като същевременно с това не отделят поглед от пътя и ръцете от волана.