Начало Автомобили Спад в продажбите на хибриди в САЩ

Спад в продажбите на хибриди в САЩ

35
0
eco,hybrid

На един от най-големите пазари на хибридни автомобили в света – американския – се забелязва отчетлива тенденция за намаляване продажбите на такива модели. Става въпрос обаче не за първоначално придобиване, а при смяна на автомобила. Две трети от досегашните собственици на хибриди при смяната им предпочитат коли с традиционни двигатели. За това съобщава изданието Automotive News, цитирайки изследване на компанията Polk.
Според данни на Polk, делът на собственици, купили отново хибрид при смяна на автомобила си, е средно около 22%. В същото врече обаче, броят на притежателите на екологично чисти модели, които са удовлетворени от техните характеристики и не предвиждат да ги заменят с по-традиционни автомобили, постоянно намалява – след като през 2008 г. те са съставлявали 35,2%, пред следващата година са нараснали до 39,6%. През 2010 г. обаче се отбелязва спад до 38,9%, а през миналата година делът им достига най-ниската точка с 35%.
Обявените от Polk резултати все пак не засягат собствениците на хибриди Toyota Prius – през 2011 г. 60% от притежателите на този модел са закупили друга кола на компанията, като 41% отново са избрали Prius или хибрид на друг производител.
Освен това, 52% от собствениците на хибридни модели на Honda при смяната на автомобила си избират също модел на тази марка, като само един от пет предпочитат екологично чист автомобил от друга компания.
Н изследването на Polk се уточнява и това, че през миналата година хибридите са заели 2,4-процентов дял от пазара в САЩ, докато през 2008 г. делът им е достигал 2,9%.
Като основни причини за избора на конвенционални модели пред хибридите се изтъкват високата цена, по-скъпото след продажбено обслужване и не дотам очевидните предимства на екологичните автомобили.