Петер Солберг води в рали Аржентина с 20 секунди аванс пред Мико Хирвонен (Ситроен) и 24,6 сек пред съекипника си във Форд Дани Сордо. Четвърти е Себастиен Льоб, който се завъртя и загуби доста време във втората за деня отсечка.
Осемкратният световен шампион започна петъка с победа в 37,51 километровия етап Ла Пампа – Ла Пампа. Той излезе пръв по трасето и въпреки завъртането в средата на дистанцията, бе най-бърз, като това го изведе втори във временното генерално подреждане. Французинът коментира, че като изключи този проблем, карането му е било добро. В следващото скоростно изпитание обаче неволите му продължиха.
– Имах още две завъртания. Задната част на колата е нестабилна на излизане от завоите – обясни Льоб.
Хирвонен от своя страна пък сподели, че при него не е наред балансът на предницата на DS3 WRC. Финландецът върви по-стабилно засега от Себ и се е вклинил между съперниците от Форд в подреждането.
Солберг също не бе много спокоен. Първо парче от предпазващата пяна в колата падна и му пречеше да работи нормално с педалите. Освен това призна, че на два пъти едва не е излетял от хлъзгавия път, а и удари насип със задницата на Фиеста-та и изкриви елемент.
– Помислих, че съм спукал гума. След това изобщо не натисках и карах на сигурно – допълни норвежецът.
Най-щастлив от поведението на автомобила си се оказа Сордо. Испанецът заяви, че управлението е много добро, но отново повтори, че няма да поема рискове.
Пети в класирането след първите две петъчни отсечки е Тиери Нювил. Той също се завъртя, но като цяло откри добър ритъм и скорост. Мадс Остберг се нареди шести. Победителят от Португалия обаче се оплака от бележките си и призна, че не е разбрал къде е загубил време спрямо Сордо. Топ 10 допълниха Себастиен Ожие, Андреас Микелсен, Арминдо Араужо и Насър Ал-Атиа.
Пилотите на М-Спорт Евгени Новиков и От Танака имаха сериозни грижи преди сервиза. Руснакът бе с повредено задно дясно колело след удар в камък, принудило го да адаптира стила си към промененото поведение на Форд-а. Естонецът спука гума (задна дясна), което доведе до повреди и по колата му. И двамата спряха в третия етап на ралито, но докато Танак все пак тръгна (след 18 загубени минути за поправки), то Новиков не можа да го стори.
Междувременно бившият пилот от Формула 1 Елисео Саласар направи двете отсечки без грешки и продължава напред, макар да е назад в класирането – 17-и.