Петер Солберг вече е само на крачка от така бленуваната първа победа на собствения му отбор, след като завърши начело в генералното класиране и втория ден от рали Япония.
Сутринта норвежецът бе наказан с прибавяне на 10 секунди към времето му заради фалстарт, но той ни най-малко не позволи това да се отрази на концентрацията или настроението му, като същото важеше и за първата му стартова позиция, която определено му създаваше проблеми във всичките етапи. В крайна сметка Солберг успя да спечели два етапа днес и след страхотна битка с Яри-Мати Латвала от тима на Форд, успя отново да излезе начело преди края на деня.
Същевременно в 15-тия етап финландецът пък имаше проблем с една от полуосите на своя Фокус WRC. Предпазителят й се изхлузи и позволи навлизането на пръст. Така Фордът остана само с 3 задвижващи колела и съответно Латвала загуби темпо, свличайки се до пета позиция.
Съотборникът му Мико Хирвонен пък е човекът, следващ плътно по петите Солберг след края на деня. Финландецът завърши на втора позиция, само на 3,7 секунди изоставане от лидера и бе изключително доволен от представянето си, въпреки че се завъртя в първия за деня етап. Той заяви, че най-накрая е възвърнал самоувереността си, която доста се поизгуби след слабия му резултат в България и двете му отпадания във Финландия и Германия.
На трета позиция е Себастиен Ожие със заводския Ситроен С4 WRC, а съотборникът му Себастиен Льоб завърши деня шести. След проблемите си вчера, световният шампион изостана сериозно, но въпреки това предпочете през втория ден да не предприема излишни рискове и да кара за завършване.
Последният ден от рали Япония има само 53,60 километра, но пък за сметка на това няма да има спиране в сервизния парк, така че битката за победата ще бъде наистина титанична.