С кратък тест и изпитания за маневреност представителете на Пежо в нашата странта от София Франс Ауто показаха днес новия работен Бипър на френската марка.
В понеделник вносителите на Ситроен у нас от Автомотор Корпорация демонстрираха на свой ред аналогът на модела, който ще носи емблемата и на тази френска марка, както и на Фиат, която е третата марка в проекта.
Моделът на практика е нов тип работен градски продукт с товарен обем от 2,5 м³, които могат да станат и 2,8 м³, ако се сгъне и предната седалка до шофьора.
Той е позициониран малко под добре познатите Партнер/Боксер и ще бъде по-евтин с до 10% от сегашните им версии.
Бипър и Немо (при Ситроен) са по-къси с 28 см от Партнер, чиито товарен обем е 3 м³, но имат много малък радиус на завой от малко над 4 метра и половина и специални покрития на най-често задираните зони.
Товароносимостта е 610 кг., като представителите на Ситроен специално подчертаха, че колата е правена за ван, а не е комби и това е изключително важно за професионалистите.
Ако е оборудван с рейки на покрива, височината на Бипър е 1,78 м, което му позволява достъп до всички подземни паркинги. Ако върху рейките на покрива се монтира багажник, моделът може да превозва до 100 кг товар.
Товарното отделение е с форма на куб. Полезната дължина на пода е 1,52 м при максимална вътрешна височина 1,18 м. Широчината на нивото на подкалниците е 1,05 м.
Достъпът до цялото товарно отделение е осигурен от две асиметрични врати (60/40). Те се отварят на 90° и дори на 180º, благодарение на системата от панти. Товарният праг е едва 53 см, което се дължи на оптимизирания дизайн на вратите и на задната броня.
Двигателите са два 1,4 бензин и дизел Комън Рейл със 75 и 70 к.с. и особенно важно е, че прегледите например са разредени до през 20 000 км.
Първоначалното оборудване е семпло само в една версия с ABS, ербег за шофьоро и т.н. Но както от Пежо подчертаха, че има 45 различни опции, както и стени обзавеждане и т.н.