Шефът по представянето на пистата в Уилямс Роб Смедли смята, че задвижващите системи във Ф1 в момента са с почти изравнени възможности. Според него моторите са с доста близки мощности и разликите далеч не са толкова големи, колкото някои си мислят. През миналите 2 години Мерцедес доминираше тотално в спорта, като основната причина беше сериозното предимство на двигателя на Сребърните стрели спрямо тези на Ферари и Рено.
Според последните информации Скудерията и френският концерн с последната си версия на задвижващата система имат почти еднакви мощности от около 950 к.с., а Мерцедес са достигнали 975 коня. Хонда също напредват бързо и вече са минали границата от 900 к.с. За сравнение миналата година по неофициални данни изоставането на Ферари спрямо Мерцедес беше над 30 к.с., а това на Рено и Хонда съответно над 50 и 100 к.с.
„Ако гледате максималните скорости, независимо дали са постигнати с DRS, без DRS, с въздушна струя или без такава, няма тази разлика, каквато имаше преди, заяви Смедли. – Има паритет в това отношение при всички водещи автомобили. Разликите още ги има, но те са сравнително малки. Хонда далеч не изостава толкова много, колкото някои си мислят. Те също наваксват, след като влязоха в спорта години по-късно (след началото на новата турбоера).