По всичко личи, че екипът на Макларън преосмисля партньорството си с Мерцедес, което изтича в края на 2013 г. Отборът от Уокинг явно не е склонен да плаща по 8 млн. паунда годишно за двигатели от 2014 г. Проблемът е обаче, че през 2014 г., когато вероятно в сила ще влезе новият регламент за силовите агрегати, ще има вероятно едва три производителя на мотори, които ще трябва да снабдяват 12 екипа или по четири на всеки. Ферари едва ли биха давали двигатели на своя пряк съперник за титлите, а Рено снабдява конкурентите от Ред Бул и Лотус, така че възможностите не са много, особено като се има предвид, че моторите на Мерцедес са най-мощните в Гран при.
Според слуховете от преди година изход за Макларън може да бъде евентуалното завръщане на Хонда във Формула 1. Все още няма нищо официално по този въпрос, но слуховете продължават да се засилват. В периода от 1988 до 1992 г. комбинацията между шаситата на екипа от Уокинг и двигателите на японците донесоха четири титли при конструкторите и пилотите. Победите пък бяха 44 в 80 състезания. Макларън използва турбо двигател Хонда само през 1988 г., но тогава конкурентите бяха сразени с 15 победи от 16 състезания.
Слуховете в края на ноември 2011 г. бяха „потушени“ от управляващия директор на Макларън, Джонатан Нийл, който заяви:
„Не сме сигурни от къде дойдоха тези слухове, но ние сме напълно сигурни (и с това смятаме, че трябва те да приключат), че сме концентрирани изцяло върху партньорството си с Мерцедес-Бенц. Имаме чудесна и доказа връзка с тях, допълнена с множество победи и титли. Смятаме това партньорство да продължи още дълго време.”
В момента Макларън е официален партньор на Мерцедес, но този статус вероятно няма да бъде подновен, при положение ще фирмата вече разполага със собствен отбор.
„Макларън със сигурност няма да е съгласен да бъде клиентски отбор“, написа преди дни вестник Сън. Слуховете за завръщането на Хонда се засилиха, след като в японците се влязоха в WTCC със Civic, под капака на който се крие 4-цилиндров 1,6-литров агрегат. Според слуховете в Точиги японците вече разработват 1,6-литров V6 двигател. По този повод Йошихару Ямамото, шеф на развойния отдел на компанията заяви:
„Наблюдаваме ситуацията с предвидените промени в регламента за двигателите за 2014 г. и ако се отвори възможност би било хубаво да се завърнем в Гран при.“
Неназован източник пък е заявил пред Racecar Engineering:
„Слуховете не са необосновани, но все още нищо не е решено. Наблюдаваме ситуацията от близо и скоро ще преценим, как да постъпим.“