Тодор Славов (навигатор Добромир Филипов, Renault Clio R3) и Робер Консани (навигатор Никола Клингер, Renault Megane RS) се оказаха сред най-големите звезди в „Мабанол рали Сливен“, XI кръг от IRC 2012 и спечелиха някои от най-важните трофеи в надпреварата.
Славов впечатли публиката и специалистите със силното си пилотиране в хода на цялото състезание и в края на първия ден се пребори за третото място в генералното класиране – един от редките прецеденти в историята на IRC, а на финала завърши четвърти в общото подреждане. Освен това Славов триумфира в групата на автомобилите с един двигателен мост, като от старта до финала нито един от лидерите в тази група в IRC не успя да се доближи до темпото му.
Най-голямото признание обаче Славов получи след финала, когато беше награден с трофея „Колин Макрей“. Наградата се дава от жури, съставено от шефа на IRC Жан-Пиер Никола, представител на Eurosport и бащата на Колин – Джими Макрей. Този трофей се връчва на финала на всеки кръг от IRC и го получава пилотът, който е показал най-силен борбен дух, амбиция и хъс, като усилията на пилотите с не толкова мощни автомобили се ценят по-високо.
„Искам да връча наградата на един млад пилот, който се представи великолепно в Рали Сливен. Въпреки че автомобилът му отстъпва от тези на първите трима, той успяваше да им се противопостави успешно през по-голямата част от състезанието“, заяви Жан-Пиер Никола при връчването на наградата.
„Малко ми е трудно да говоря в момента. От устата на професионалист като Жан-Пиер Никола думите имат много по-голямо значение. Колин Макрей беше и остава мой идол. Да получа трофея на негово име е голяма чест за мен“, каза Славов.
Българското състезание се оказа успешно и за другият пилот, подкрепен от Рено Нисан България – Робер Консани. Французинът, който кара с украински лиценз имаше технически проблеми почти през цялото състезание, но се пребори за осмото място в генералното класиране, и което е по-важно – спечели първото място при серийните автомобили (Production Cup) и завърши четвърти при автомобилите с един двигателен мост (2WD).
Тези резултати изведоха Консани едновременно начело в две класирания. След Сливен Робер вече води в класирането за 2WD автомобили с 87 точки, а вторият – Хари Хънт има 76. При серийните автомобили Консани вече има 97 точки и прескочи лидера от първите ралита в началото на сезона Андреас Айгнер, който е събрал 75.
До края на IRC 2012 остават още две ралита – „Сан Ремо“ и „Кипър“ и шансовете за две титли на финала на сезона са повече от реални, като той ще стартира и в двете състезания.