От Светлана Семеонова,
Снимки: Ники Стоянов, LAT Рено
В момента, в който Ярно Трули пресече финала в Монте Карло, в пресцентъра избухна “бомба”. Естествено италианските журналисти успяха да надвикат оглушителните аплодисменти на останалите.
“Гранде, Ярно!”, “Браво, Трули!”, “Фантастико!” се чуваше от всички страни. Радваха се французи, британци, дори германци.
Ярно вече празнуваше на импровизирания подиум първата победа в кариерата си, а шумът не стихваше. Беше наистина невероятно.
Пилотът целуна колата си, след като излезе от нея и после с нескрито удоволствие се остави да бъде залят с шампанско.
Най-после късметът се усмихна и на винаги усмихнатия Ярно, толкова често предаван от съдбата досега.
Бурята не се укроти още дълго време и се разрази с нова сила, когато италианецът се появи при нас за официалната пресконференция на победителите. Трули приемаше овации вече леко притеснен. Очевидно развълнуван, не отговори направо на първия въпрос, а заяви, че е безкрайно благодарен на всички за топлия прием – наистина не бил очаквал подобно нещо…
Трули най-после стигна до победата, която мнозина от ръкопляскащите му вещаеха отдавна. Голяма част от същите тези хора обаче вече бяха започнали да подценяват пилота, въпреки че все така го обичаха, заради рядко приятното му присъствие в падока.
Победата дойде като голям реванш – срещу нелепите несполуки досега, срещу критиките, а и се случи в най-важния момент от живота на таланта – в мига, в който Флавио Бриаторе вече готвеше неговата смяна.
Резултатите от състезанията след това – супер квалификациите в Германия и Канада съвсем притиснаха великия бос и той обяви, че ще съобщи какво ще е бъдещето на пилота в края на юли.
Ярно се появи в света на Гран при през 1997 г. след невероятно успешна кариера в картинга. В продължение на цели 12 години той бе спечелил всичко, което можеше да се спечели. Бе оставил силно впечатление в малките формули.
Гран при го посрещна и оцени като страхотен талант и зачака резултатите. След блестящото състезание в Австрия, в което водеше с кола на Прост обаче измина доста време без бляскави моменти.
Ярно все пак се доближаваше до първата стартова позиция или победата, но все нещо не достигаше.
За него започна да се говори, като за “фантастичен в обиколка, но не толкова добър в състезание”. Този етикет му бе “лепнат” и в началото на настоящия сезон повечето прогнози вече го отписваха в двубоя със съотборника му Фернандо Алонсо.
“Трули е не просто забележителен, а фантастично бърз в един тур, но съотборникът му Фернандо Алонсо има предимство в състезанията”, бе написано в предвижданията на сп. Аутоспорт за сезон 2004 г.
“Миналата година на летището в Грац, Австрия влязох в зоната за заминаващи и тръгнах да си взема кафе, наоколо имаше доста хора от Рено” разказа Найджъл Роубък. “Ярно седеше на една маса съвсем сам, държеше главата си с ръце и изглеждаше така, сякаш светът свършва всеки момент. Той се разочарова страшно много, когато нещата се объркат. Но когато всичко е добре, Господи, има ли въобще някой по-бърз в квалификационна обиколка?”
– “Странно е, нали? Но мисля, че ще успее тази година” – прогнодира обаче Марк Хюс. “Значи сме съгласни, че Трули ще вземе поне една победа, но за целия сезон Алонсо е с по-добри шансове – вметва техен колега”. – Можем ли да кажем къде и с какво Алонсо е по-бърз или има предимство? “Не е принципно по-бърз, просто е по-безмилостен на пистата и поведението му в състезания е фантастично” – обяснява Хюс.
Наистина това бе основният проблем, който виждаха специалистите у Трули.
Питър Уиндзър от F1Racing анализира нещата от друга гледна точка.
Според него Трули е невероятно бърз, но