Начало Тест драйв Сивик 1,6 i-DTEC – реваншът на дизела

Сивик 1,6 i-DTEC – реваншът на дизела

1281
0
Honda Civic

Моделът Сивик е емблематичен за Хонда. Десетото му поколение се предлага като динамичен хечбек с пет врати и спортен седан с четири врати. При появата си през 2017 г. новият Сивик разполагаше с бензинови двигатели, а сега вече е и с новия изцяло обновен дизелов агрегат 1,6 i-DTEC.  Именно от хечбекът с този двигател ще споделя своите впечатления.

Маршрутът е София – Благоевград – Станке Лисичково – Aurora Resort & SPA, близо до гр. Берово (Македония). Разстоянието е достатъчно дълго и разнообразно – магистрала, завои,  равен път, но и дупки и неравности.

Управлението е изключително приятно. Ниско разположените места за сядане дават усещане за силна връзка с колата. Значително е подобрена видимостта към предната част на колата. Лекият, много здрав корпус е предпоставка за по-ниския център на тежестта. Колата е със сложната нова система за окачване, която допринася за директното и точно управление.

Любопитно ми е поведението на двигателя, който още от първите километри ми изглежда подчертано гъвкав. Въртящият момент е наистина отличен,  което прави шофирането приятно и икономично едновременно. Когато имаш нужда от ускорение, просто натискаш газта и колата ускорява, няма нужда от сваляне на предавки надолу, работата на мотора е забележителна.

Напоследък е много актуална темата с дизеловите двигатели и екологията.

В редица германски градове вече има ограничения. Много е важно да кажа, че 1,6 i-DTEC показва, че дизелите далеч не са обречени и с някои технически промени могат да се върнат триумфално в играта. Този турбомотор е с мощност 120 к.с. и 300 Нм въртящ момент, като отчита комбиниран разход на гориво 3,5 л/100 км, а емисиите на СО2 са едва 93 г/км. Рязкото понижаване на емисиите и на азотни окиси, които са в основата на сегашната антидизелова кампания е резултат на комплекс от промени – като се започне от олекотяване на компоненти, което пък намалява вибрациите, премине се през намаленото триене и се стигне до нов турбокомпресор и промяна в алгоритъма на инжекциите на гориво, която води до по-пълно изгаряне, като се поддържа и по-висока температура на газовете в изпускателния колектор, а зад него има усъвършенстван катализатор, който поглъща и последните остатъци от азотни окиси. Дизеловият двигател е оборудван със стандартната старт-стоп система на Хонда, която намалява общото потребление на гориво и помага да се постигнат споменатите по-горе ниски емисии на CO2.

Движим се в колона в Македония, наблюдавам силуетът на автомбилите пред мен и се радвам на спортното им излъчване. В съзнанието ми изникват спомени от филма „Бързи и яростни”, въпреки че сега имаме по-широк, по-дълъг и по-нисък хечбек от предшествениците си. Има къси надвеси и опънати линии, които определят и високите нива на аеродинамична ефективност. Новата по-широка, по-дълга платформа води до увеличено вътрешно пространство. Изцяло новият интериор се отличава с опростено оформление, нови технологии, изключителна изтънченост и висококачествени материали. Освен това моделът осигурява ненадминатото пътническо и багажно пространство с гъвкава и практична използваемост.

Моделът е и в крак с модата в технологиите.

Разполага с новата инфотеймънт система Honda CONNECT със седеминчов сензорен екран и интегрирана с Apple CarPlay и Android Auto, двузонов автоматичен климатик, отопляеми предни и задни седалки и нова електронна паркинг спирачка. Системата за безопастност Honda SENSING се предлагана в цялата гама и прави колата е сред най-безопасните в своя клас. Ценово дизеловата версия се позиционира между двата бензинови варианта и в най-ниското си ниво на оборудване S, което обаче също включва системата за безопасност Honda Sensing, той струва 35 990 лв. Моделът се предлага с удължената за българския пазар 6-годишна гаранция.