От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Австрия
Серията от срещи и разговори за евентуално връщане на гумите от 2018 г. след лятната пауза във Формула 1 продължи тази сутрин на пистата Ред Бул Ринг в Австрия. Натискът да се върнат гумите с 0,4 мм по-дебел протектор е сериозен, но и съпротивата съвсем не е малка. Мнозина са убедени, че именно новите продукти на Пирели са важна част от обяснението за доминацията на Мерцедес този сезон. Не по-малко хора в падока смятат обаче, че връщането към старите гуми може и да влоши нещата.
Ясно е, че против промяната са категорично Мерцедес, Макларън и… Уилямс
При това положение е много важна позицията на Рейсинг Пойнт. Ако тимът от Силвърстоун е за връщането, то везните ще се наклонят в посока към необходимото одобрение на 70% от отборите. В противен случай няма никакъв шанс. При днешното гласуване вотът бе абсолютен равен – 5:5 – и промяна няма да има. Не е ясно дали ще има още срещи по въпроса за връщане на миналогодишните гуми.
Търсенето на промяна в правилата в средата на сезона само подчертава безпътицата, в която изпадна управлението на спорта и за която ясно говори Люис Хамилтън след Гран при на Франция. В същото време голяма част от колегите му, сред които Макс Верстапен и Себастиан Фетел, са доволни, че пилотите са поне питани как да се развива спортът. Те обаче не смятат, че има някакъв чак толкова голям проблем и ще е още по-лошо, ако правилата се променят в средата на сезона.
Фетел заяви във Франция, че книгата с правилата трябва да се изгори и да се напише отново
Снощи обаче бе много по-обран в изказа си.
„Проблемът е, че сега имаме толкова много правила, които се опитватe отново и отново да променяте”, каза той. „Настъпва истинска бъркотия. Не може да променяте правилата спрямо всяка ситуация. Не мога да се сетя за друг спорт, в който нещата да се случват по подобен начин. При всички случаи трябва да имаме свобода да се състезаваме един друг.”
Прави му чест, че като коментар на конкретните предложения за връщане на гумите Фетел видимо не бе напълно убеден в позицията на тима си за промяна. Той заяви, че тя едва ли трябва да се върши в средата на годината и не е сигурно, че ще донесе успех.
„Мерцедес свършиха тази година страхотна работа, това е очевидно. Ние правим стъпки, за да се опитаме да ги настигнем. Вярваме, че ще успеем. А и аз изобщо не съм сигурен, че ако върнем старите гуми, това ще е полезно с напълно новите автомобили и аеродинамика…”
One of the engineering jobs for Thursday: inspecting a very warm track and preparing for free practice tomorrow. The asphalt is grey and medium roughness here. #AustrianGP #Fit4F1 pic.twitter.com/JZL0hIdwwn
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 27, 2019