Техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг е предупредил в последните часове (по неговите собствени думи) стриктно да се спазват новите правила за края на ауспусите, както и че ще има още проверки и изяснения по темата и в тестовете в Барселона.
По сигнал на един от екипите (най-вероятно Лотус Рено) той внимателно преглежда вчера и днес системите на съперниците и е обърнал внимание да се придържат към изискванията, особено в частта им за насочването на струята в хоризонтална посока.
В правилата за този сезон е казано, че в ширина ауспусите трябва да излизат между 200 и 500 мм навън от централната ос. Те могат да имат ъгъл на отклонени от +/-10 градуса.
Предпочитането е обаче да са насочени навътре, а не навън от оста.
Във височина изходът трябва да е на 250 до 600 милиметра над нивото на пода с отклонение от 30 градуса. При Ферари Макларън ауспусите са възможно най-навън и най-ниско, а при колата на Кими Райконен – навътре.
Съмненията на съперниците, че ауспусите и на двата тима са скрити в кутиите на колите, засега също не се приемат, защото самите тръби в изходната си част са според правилата със 100 мм прав участък с диаметър 75 мм.
Според Уайтинг те отговарят на правилата, но ще има още разяснения.
Освобождаването на задните части на колите около задното крило също не противоречало на правилата, както и леглата на тръбите на Макларън и Ферари, които са малко под ъгъл, а не вертикални, както се тълкуват изискванията.