Начало Рали Ситроен ще смени подхода си за WRC догодина, намекна Матон

Ситроен ще смени подхода си за WRC догодина, намекна Матон

37
0
Ив Матон

Подходът на Ситроен през 2014 г. ще е по-различен, отколкото през 2013-та, намекна шефът на екипа Ив Матон. Френският отбор не просто загуби титлата този сезон, а направи огромно отстъпление от представянето си.

Мико Хирвонен и Дани Сордо са четвърти и пети в генералното класиране на първенството, изпреварени не само от пилотите на тазгодишните шампиони Фолксваген Себастиен Ожие (носител на короната при състезателите) и Яри-Мати Латвала, но и от Тиери Нювил, който караше за М-Спорт. Тимът пък е втори при конструкторите, но на 145 точки зад съперниците от Волфсбург. Трите победи през сезона не са особена утеха, тъй като само една бе на титуляр – Сордо взе първи WRC успех (спечели надпреварата в Германия). Другите две спечели деветкратният световен шампион Себастиен Льоб, който бе със съкратена програма в ралитата, а догодина ще е част от екипа на Ситроен за WTCC. Марката няма пилот в топ 3 в крайното класиране за първи път от присъединяването си като заводски тим през 2003 г.

Очаквахме да спечелим титла този сезон, а не се получи така, което очевидно е разочароващо – призна Матон пред crash.net. – Това обаче е само един от начините на възприемане на ситуацията. И други неща се случиха през годината, от които пък сме доволни. Помогнахме на Дани да вземе първа победа, а това бе една от целите ни. Спечелихме WRC2 титлата с Роберт [Кубица] и се справихме подобаващо с медиите – това е важно за нас, тъй като показва, че в Ситроен все още сме интересни. А догодина, разбира се, ще се постараем да свършим по-добра работа.

В момента все още не е ясно кой ще кара догодина в световните ралита за Ситроен. Матон сведе възможностите до пет – Хирвонен, Сордо, Кубица, Мадс Остберг и Крис Мийк. Финландецът вероятно ще се върне в М-Спорт след две години с френския тим. Кубица пък получи DS3 WRC за надпреварата в Уелс, но там направи същото като Мийк при двете му участия този сезон за отбора: катастрофира, при това два пъти в рамките на един уикенд. Остберг не вървеше толкова силно, колкото очакваше тази година, а британският пилот се надява грешките му от Финландия и Австралия да не са фатални при избора на състезатели в Ситроен.

Целта ни през следващата година ще малко по-различна. Първо ще се опитаме да спечелим някои ралита и да доведем нови таланти в световния шампионат. В момента не мога да кажа, че в началото на следващия сезон ще сме в състояние да се борим за титла, но да видим. Както винаги, ще се постараем да свършим максимално добра работа и да вземем колкото се може повече точки – допълни Матон.