Тимът на Ситроен направи стабилен старт през новия сезон в световния рали шампионат. Крис Мийк финишира трети и спечели първи подиум във WRC, а съотборникът му Мадс Остберг бе четвърти.
Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон бе доволен от екипажите си, които спазиха инструкциите му.
– Помолихме ги да не поемат каквито и да са рискове в трудни условия, а всъщност то нямаше други! Те се състезаваха разумно и следваха дадените им инструкции, като натискаха във всеки момент, когато се чувстваха достатъчно уверени. Такова представяне е страхотен начин да започнем сезона и мотивира сериозно отбора. Всички знаем каква скорост притежава Крис. През миналия уикенд той демонстрира още зрялост и способност да управлява състезанието си. Това бе важен етап от изграждането основата на останалата част от сезона. Мадс не е съвсем пилот за асфалт. Той обаче се чувстваше уверен в автомобила си от самото начало и по време на шейкдауна сподели, че за първи път се наслаждава на карането на такава настилка – коментира Матон.
Мийк призна, че през живота си не се е състезавал в толкова трудни условия като тези в Монте Карло. Британецът също се чувстваше комфортно в колата си и бе доволен, че се отплати с подиум на хората, оказали му доверие.
– Карах на асфалт за първи път от две години и половина. Да, не беше точно асфалт, но все пак. Успях да удържа положението. Себ [Ожие] направи невероятно рали, както и Бриан [Буфие]. Не допуснах никаква грешка и нямаше каквито и да било изненади по време на надпреварата. Кой знае, резултатът можеше да е дори още по-добър. Но така или иначе съм доволен, тъй като изграждам увереност зад волана и в екипа. Все пак това е първата от 13 надпревари, но определено е чудесен старт – допълни британецът.
Съекипникът му също бе доволен от представянето и класирането си.
– Тази четвърта позиция е като малка победа! – заяви от своя страна Остберг. – Допуснахме някои малки грешки, но ситуацията бе особено сложна. Знам, че в определени секции можехме да сме по-бързи, но трябваше да сме сигурни на пътя и не поехме ненужни рискове. Сега чакам снежното рали Швеция!