Начало Рали Силни дъждове доведоха до прекратяването и на 11-я етап

Силни дъждове доведоха до прекратяването и на 11-я етап

22
0
X-raid,Дакар

Рали Дакар бе повлияно от метеорологичните условия и във втората седмица от надпреварата. След като осмият етап бе прекъснат заради тежки дъждове, в единадесетия от Ла Риоха до Фиамбала се случи същото. Още във вторник вечерта бе решено етапа да бъде намален с 30 км на 191 км. Мотоциклетите успяха да преминат етапа, същото се случи и с малкото останали АТВ-а. Когато обаче дойде ред на автомобилите и първите пилоти стартираха, започнаха сериозните дъждове.

Речните корита отново преляха и някои пасажи просто станаха невъзможни за преминаване. Затова организаторите решиха да не рискуват и прекратиха етапа след преминаването на първата контролна точка. Първите камиони също бяха започнали да стартират, но и тяхното състезание бе прекратено. В официалното изявление на организаторите се казваше:

„Заради излизането на Рио Гранде от коритото на 69-ия и 85-ия километър, етапът за колите и камионите бе прекратен поради причини за сигурност. От спортна гледна точка организаторите ще вземат за водещи резултатите от контролна точка 1 за колите и камионите. Участниците, които не са достигнали до тази точка, получават времето на последния участник от класа, достигнал контролната точка.“

При прекратяването Роби Гордън бе с най-добро време на първата контролна точка. На местата зад него бяха Ронан Шабо, Лусио Алварез, Бернар Ерандонеа, Жинел де Вилер и Стефан Петерханзел.

Гордън, Петерханзел, Нани Рома и Де Вилер бяха продължили и след нея и заради това бяха спрени от организаторите. Сериозни промени в класирането не настъпиха и по този начин се доближи с още една стъпка до поредната си победа.

„Всеки ден ни доближава все повече до целта“, обясни Петерханзел. „Важно е да завършим всички етапи без да правим грешки. Това ни доближава до мястото на подиума. За нас развитието от днес не е толкова лошо, но карахме внимателно, защото не искахме да не затънем при преминаването през речните корита. По-добре е да загубиш няколко секунди докато търсиш добро място за преминаване, отколкото да затънеш в кал и вода. Видяхме доста наводнени места, но проминаването не бе катастрофа. Бе подобно както преди няколко дни. Но нивото на водата може бързо да се промени и реките да станат доста дълбоки.

В 12-ия етап от Фиамбала до Копиапо ще бъдат преминати 392 км лиазон, в края на който ще бъде премината границата с Чили. После идват 319 км скоростен етап, част от които водят и през пустинята Атакама.

Резултатите от контролна точка 1 на 11-и етап (топ 10):
01. Гордън/Уолч (Hummer) – 50:51 мин.
02. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +38 сек.
03. Алварез/Грауе (Toyota) +1:47 мин.
04. Ерандонеа/Деброн (SMG-Buggy) +3:29
05. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +3:55
06. Петерханзел/Котре (Mini) +4:34
07. Кофаро/Менезес (Toyota) +4:57
08. Соуса/Рамало (Great Wall) +5:25
09. Гадасин/Кузмич (G-Force Proto) +6:52
10. Теранова/Фиуза (BMW) +7:12

Общо класиране след 11-я етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 29:07:25 ч.
02. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +51:59 мин
03. Рома/Перен (Mini) +1:37:09 ч.
04. Теранова/Фиуза (BMW) +2:01:27
05. Соуса/Рамало (Great Wall) +2:35:51
06. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +2:56:15
07. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +2:58:56
08. Ерандонеа/Деброн (SMG-Buggy) +3:01:33
09. Олхолм/Астън (Toyota) +3:51:38
10. Гарафулик/Пикар (Mini) +3:54:12