Михаел Шумахер обобщава представянето си с Мерцедес в предсезонните тренировки.
– Каква е преценката ти за програмата през зимните тестове?
– Усещането ми е добро. Отборът работи страшно упорито през зимата, за да направи колата ни добра във всички аспекти, в които се оказа, че има нужда от подобрение. Видените от мен данни през тестовия период са доста окуражителни, но реалността не е една и съща на тестовете и на състезание. Като пилот всеки от нас се надява на стъпка напред в представянето и мисля, че ние го постигнахме. Уверен съм, че можем да се състезаваме за подиуми и се надявам да се намесим в битката за победи в някои от стартовете. Казвайки това обаче, трябва да имаме предвид, че всичко ще се изясни едва в началото на сезона. Нямам търпение да стигна до Мелбърн, за да видя най-накрая каква е реалната картина.
– Тенденцията по време на зимните тестове бе позитивна – труден старт, но чудесно подобрение на последните тренировки в Барселона. Можете ли да продължите в същия дух?
– Е, аз със сигурност ще се опитам. Но – както вече отбелязах – прогнозите са трудно нещо. Доволен съм от свършената до момента работа.
– Настоящата година е втората от завръщането ти: какво е чувството спрямо това отпред 12 месеца?
– Усещам нещата наистина много различни. Миналата година всичко отново бе ново за мен: ситуацията с тестовете, колата, отборът, структурите. Беше безкрайно вълнуващо, но трябва да намериш пътя си в този лабиринт. Сега, година по-късно, съм значително по-наясно в кои области трябва да работя. Познавам екипа – имаме страхотна група много талантливи и отдадени хора. Харесвам работата си, обичам да работя с Мерцедес и не съжалявам нито за момент за решението си да се върна… ако това е следващият въпрос!
– Вече имаш хиляди километри с KERS и новата система за задвижване на задното крило. Какво влияние ще имат те върху надпреварите?
– От видяното досега смятам, че могат да окажат влияние, но не и до степен натискането на един бутон да направи изпреварванията лесни. Все още ще трябва да си в добра позиция, да използваш правилния момент, да откриеш предимството в новите възможности. Единствено в самите състезания ще разберем напълно как работи всичко, за да допълним разбирането си за системите.
– Колко трябваше да промениш стила си, за да се адаптираш към гумите на Пирели? Те ли ще са ключът към извличане на максимума от конкретните състезателни условия?
– Гумите са еднакви за всички и съм убеден, че ще се справим с тях. Пилотите във Формула 1 обаче са особено чувствителни и определено усещаме разликата, но пък точно това е вълнуващото в една промяна, а ние сме тренирани да се справяме с такива неща. Ключът според мен ще е правилната стратегия, за да работят гумите на максимум.