Михаел Шумахер с Мерцедес записа най-добро време във втората тренировка преди неделната Гран при на Китай. Той изпревари Люис Хамилтън (Макларън) и Себастиан Фетел (Ред Бул) в обиколките на пилотите с мекия тип гуми в средата на времето за подготовка след обяд.
Условията на пистата бяха малко по-добри в сравнение със сутринта, защото поне настилката бе суха, макар и температурата й да стигна едва 16 градуса.
Без забавяне почти всички пилотите направиха по една серия от по 6 обиколки с по-твърдите гуми медиум. Отново с тях най-бърз бе Хамилтън. Той записа веднага 1:38.814 мин. Фетел бе трети на 0,4 сек в своя топтур от времето на съперника си.
Още в първия половин час работа Даниел Рикиардо сложи и меките гуми софт на колата си, докато Хамилтън добави още една къса серия с медиум и в първия си тур отново бе доста бърз – на 0,2 сек от топвремето си, със загретите в бокса гуми.
Почти веднага след това Фетел също сложи софт на колата си и постигна логично ново най-добро време в тренировката – 1:36.578 мин. След това леко охлади гумите си и след още тур бе още по-бърз – 1:36.160 мин, демонстрирайки добро темпо на биковете и работа с гумите, която ще са ключови елементи за успех в неделното състезание при положение, че при подобни условия работата с оптимална температура в гумите е изключително важна.
Заедно със съотборника си Фетел на пистата със софт излезе и Марк Уебър. Двамата отново бяха с различни конфигурации на корпуса зад ауспусите. Уебър бе с над 2 десети от секундата по-бавен от съотборника си, но също бе постоянен в серията от нови 6 тура за двамата.
В средата на сесията Тимо Глок излетя на първия завой от пистата и удари колата. Веднага, след като Маруся-та бе отстранена, Михаел Шумахер също излезе с меки гуми на пистата и записа отлично – ново най-добро време – 1:35.973 мин.
Михаел, а и съотборникът му Нико Розберг отново бяха над всички като максимална скорост и излизайки веднага след седемкратният шампион, Хамилтън с нови меки гуми не успя да подобри постижението му и остана втори на 0,172 сек, измествайки Фетел и Уебър с още по една позиция назад.
В това време Дженсън Бътън продължи да се бори с настройването на колата с твърди гуми и доста нови елементи, между които нови крила под и позиция на ауспусите, които механиците старателно криеха.
В бокса на Лотус Рено пък се бореха с настройването на колата на Кими Райконен, който имаше сутринта проблеми с работата на DRS и очевидно този път добрата топскорост на колата не даваше същите резултати както в предишните състезания, защото и Ромейн Грожан не бе в челото на класирането. Към края на тази сесия инженерите прибраха финландеца в бокса, за да се опитат да намерят по-добри реглажи, обяснявайки, че е по-добре да работят по колата, отколкото пилотът да върти обиколки на трасето с неудобен за управление болид.
Ферари ползваха меки гуми заедно с останалите в средата на времето но бяха на над 1 сек от темпото на Шумахер, Хамилтън и Фетел и до края на времето както и останалите просто измерваха износването им.