След като Рено взриви ефира във вчерашния ден с привличането на Кими Райконен, сега французите явно подготвят нови фойерверки. За първи път от 20 години насам жена може да подпише договор с отбор от Формула 1, макар и само за тест пилот.
Мария де Вилота имаше шанса през август на френската писта Льо Кастеле да изпробва болид от Формула 1 – Рено от 2009 г. При това тя остави доста добри впечатления. Макар и скоростта и да не бе поразителна, тя показа отлична работа, заемайки се максимално сериозно със задачите си и давайки отлична информация на инженерите. Изглежда това е направило впечатление на шефовете на екипа на Рено и те са заинтересувани да й предложат работа като тест пилот. Или поне подобни слухове се появиха на последното състезание в Бразилия.
„Изключително съм доволна“, коментира пред Marca 31-годишната Вилота след пътуването си до Бразилия. „Разговаряхме с отбора и изяснихме последните детайли.“
Сега било само въпрос на броени дни преди да се подпише договор. Може би дори тази година, а ако не „то със сигурност през януари.“
„Следващата година може да се окаже трамплин за участието ми във Формула 1 през 2013 г.“, надява се Де Вилота (не си спомням дали Бърни скоро е споменавал своя мечта за жена световен шампион – б.а.).
Де Вилота е интересна за марката Лотус по няколко причини. Първо жена във Формула 1 ще се грижи поне известно време за популярността на отбора сред медиите. Второ, тя носи след себе си и пари от спонсори в размер на милиони. И трето, това със сигурност ще бъде подкрепено с две ръце от Бърни Екълстоун. Той дори присъства на трасето в Южна Франция по време на тестовете.
„Сигурна съм, че Бърни е зад мен. В Бразилия той ми каза, че вярва в мен“, заяви с гордост блондинката от Мадрид. Това не е особено учудващо, защото последната жена появявала се във Формула 1 бе италианката Джована Амати през далечната 1992 г., когато тя бе колежка на Деймън Хил в Брабам. Така и обаче не успя да се квалифицира за участие в състезание и остана известна повече като любовница на Ники Лауда.