Роберт Кубица заяви, че ще се постарае да запази подхода, който приложи в рали Аржентина с цел да завърши и следващия кръг от световния шампионат – в Сардиния.
Полският пилот промени управлението си след поредица катастрофи от началото на първенството и четири поредни незавършени надпревари. Той заяви преди петия кръг, че трябва да се опита да преминава безопасно отсечките, а не да по възможно най-бързия начин.
Сега ще продължи развитието си в Сардиния, където ще може да приложи на практика наученото в Южна Америка.
– В дните, когато се състезавах на картинг, изкарах много време в Италия, така че в Сардиния – също като в Полша – би трябвало да имам повече фенове от обичайното – отбеляза Кубица. – Като всички ралита на чакъл, това също е трудно и заради това подходът ми няма да се различава особено от този в Аржентина. Разбира се, Сардиния е състезание, което познавам от миналия сезон и участието си във WRC2. Целта ми остава същата – ще се опитам да увелича максимално шансовете си да завърша надпреварата, което означава свеждане на грешките до минимум. Етапите са много технични, настилката е песъчлива, така че се пързаля. Отсечките са бързи – даже много бързи на места, но и крайно тесни. Това налага прецизно управление и да запазвам колкото се може повече скорост в завоите. В Сардиния определено няма място за грешки – допълни полякът.
Кубица повтаря, че не бива да забравя, че влезе в ралитата директно на най-високото ниво. Тъй като е свикнал да е сред най-бързите във всяка категория, в която се е състезавал, той не се забавлява и не кара просто, за да завърши:
– Проблемът е, че малцина разбират, че представянето зависи от поставените цели. Ако идеята ти е само да преминаваш дистанцията, всичко е наред. Но при мен не е така. Искам да постигна максимално добро ниво. Да съм по-бавен с 2,5 сек/километър не ми върши работа. Опитвам се да работя по темпото и воденето на бележки, но при малкото ми опит може би е по-добре да се съсредоточа върху това да оцелявам до финала, както и да не повтарям грешките си. Трябва да разбера, че в момента е може би по-продуктивно да карам по-бавно.
Полякът обясни също така, че първоначално е развил системата си на водене на бележки на асфалт. Това се е получило добре, тъй като е бърз на всякакъв тип асфалт – дори да не е карал преди на съответната отсечка.
– Проблемът е чакъла. На асфалт изпитваш едва 10% от вибрациите, които се усещат на чакъл. Освен това има огромно значение дали се изкачваш или спускаш. По време на тренировки забравям много неща, тъй като не съм свикнал да се концентрирам върху тях. Не е лесно да караш повече от 12 часа с една 20-минутна почивка и да останеш съсредоточен през цялото време. А 90% от грешките ми са в нискоскоростни завои. Това ми е огромен проблем, тъй като повече от 20 години карах едноместни болиди. На чакъл всичко се случва прекалено бавно за мен, дори в сравнение с картинга – обясни още Кубица в интервю за wrc.com.