В края на 2013 г. и точно преди въвеждането на новия регламент за двигателите изтича договора на Пирели за доставка на гуми за Формула 1. И въпреки че италианската фирма е готова да подпише нов три годишен договор по всичко изглежда, че не е изключено влизането и на нов снабдител за 2014 г.
Според последните информации президентът на ФИА, Жан Тод, се опитва да убеди своите сънародници от Мишлен отново да се завърнат в Гран при. Ако френската фирма смени Пирели ще остане може би единствената фирма, защото според настоящия регламент „война“ между снабдителите не може да има. От 2007 до 2010 г. Бриджстоун бе единствената фирма снабдител на гуми, а от 2011 г. Пирели пое тази роля.
Италианците обаче не смятат, просто да се изнесат бе бой и да разчистят място за конкуренцията.
„Ако икономическите ни резултати продължават да ни радват, искаме да останем в Гран при още известно време“, обясни спортният директор на Пирели, Пол Хембри.
Ако осигуреният монопол от правилата остане, тогава е много вероятно италианците да запазят мястото си като единствен снабдител, защото от французите изключват завръщане без да имат конкуренти, срещу които да се доказват.
„Фирмата Мишлен би се завърнала във Формула 1 тогава и само тогава, когато бъдат направени промени в регламента, които да доближат спорта по-близо до ценностите, които поддържа“, заявено бе в официално изявление на французите през април. „Това означава свободна конкуренция между няколко производителя, за да може нашата фирма да покаже своите качества и технологични предимства, като това допринесе за спектакъла за публиката.
Пирели пък стоят зад сегашните условия, като актуална тестова кола и без допълнителни гуми за дъжд, за да се контролира риска и разходите. Ако тези условия се променят, италианците може да си тръгнат.
„Ако спорта иска, ние да останем, тогава ние ще останем“, заявява Хембри и допълва, че в края на годината ще се проведат преговори за нов договор с Бърни Екълстоун и отборите.
Интересно е, че Тод се опитва да върне своите сънародници, след като в годините прекарани като шеф на екипа на Ферари, той работи с Гудиър и Бриджстоун, които са сериозни конкуренти на французите. Все пак в рали кариерата си като навигатор на Ги Фреклен, Тод бе в тесни връзки с Мишлен, както и в последствие като спортен директор на Пежо.