Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще падне ли днес забраната за тестове?

Ще падне ли днес забраната за тестове?

44
0
Ферари

Много е възможно днес да се стигне до споразумение между отборите, което да отмени ограничаването на тестовете през сезона. От 2009 г. насам изпитанията извън състезателните уикенди са максимално ограничени и се провеждат предимно преди началото на сезона, за да се ограничат и разходваните средства. Проблемите на Ферари с аеротунела в Маранело и липсата на титла при пилотите от 2007 г. насам карат водещите фактори в Скудерията да натискат за връщането на тестовете. Освен че „червените“ печелят най-много от всички екипи във Формула 1 от разпределението на парите от комерсиалните права, на гърба на фабриката си те разполагат и със собствена писта, което намалява разходите им за тестове. В момента обаче те не могат да използват тази писта. Днес след срещата между шефовете на отборите в Барселона обаче може да се стигне до промяна в досегашните ограничения.

„Ще видим какво ще се случи на срещата, но до момента има четири отбора, които са съгласни да се върнат старите правила за тестовете“, обясни изпълнителния директор на Макларън, Джонатан Нийл. „Ясно е, че отбор, който в задния си двор има писта, чието поддържане изисква средства, да иска да отвори боксовете и да пусне пилотите си на пистата.“

Регламентът може да бъде променен с обикновено мнозинство. Това означава, че шест от единайсетте отбори във Формула 1 трябва да са съгласни с това. Макларън са изцяло против, като това не е изненада, защото екипа разполага с най-модерните симулатори в своя производствен център.

„Формула 1 отново се пита, дали отново трябва да се върнат тестовете, като една определена група натиска много интензивно за възстановяването им. Намирам това за куриозно, защото имахме доста добри причини, за да ги ограничим. Финансовата криза ни принуди да се съобразяваме сериозно със своите разходи и това бе необходимо, за да се стабилизира спорта и за да могат да бъдат привлечени нови отбори.“

По този начин се появиха партньорства между големи и малки отбори, като дори тестовете в аеротунелите бяха ограничени.

„Сега обстоятелствата не са се променили. В икономически план ситуацията продължава да е напрегната. Така че не виждам причина да правим промени. Ще бъда много изненадан, ако някой тим успее да похарчи по-малко от 70-100 хил. лири за тестов ден (83-118 хил. евро).“

Един от аргументите на Ферари, който Нийл пропуска, е че през 2014 г. в сила влизат нови правила за двигателите, които ще доведат до цялостна промяна на колите. Според италианците предвидените в момента изпитания няма да са достатъчни. Друг аргумент за връщането на тестовете е невъзможността на младите пилоти да придобият опит в коли от Формула 1. За това Нийл има интересно предложение, което е доста смислено.

„Нищо не пречи в петъчните дни да състезателните уикенди да добавим една допълнителна сесия. Имаме всичко необходимо за това и медиите ще са близо, за да следят изявите им. И всичко това може да компенсира въвеждането на допълнителни тестове.

В момента в петък сутринта правим по една инсталационна обиколка, след която следват 45 минути в очакване някой да се появи на трасето. През това време спокойно може младежите да въртят обиколки, тествайки части и събирайки опит.“