По всичко личи, че завършилия преди около седмица сезон в MotoGP ще е последен за Сузуки в близко бъдеще. От екипа на Дорна бяха дали на дедлайн до миналия петък на японците, да обявят дали ще се състезават през следващата година. Ако това не се случеше, а то действително не се случи Кармело Еспалета, шефът на Дорна, обясни че няма да разчита на мотори на фирмата. От страна на Сузуки не се чу и дума. Според информация на GPWeek, заводския отбор на фирмата е съобщил вече на своите подчинени, да си търсят нови работни места. Така например Том оКейн, съобщи че преминава в екипа на Tech 3, където ще работи по Ямаха-та на Андреа Довициозо.
Официално излизането от спорта не е обявено от Сузуки, но се очаква, че това ще се случи през тази седмица.
„Говорих с Кармело и му обясних, че от Сузуки имат нужда от още една седмица, преди да огласят своето официално решение“, обясни тим мениджърът на Сузуки Пол Денинг. „Разбира се колкото по-дълго продължи неяснотата, толкова по-трудно ще е. Определено, не е позитивен знак факта, че японците не излязоха с ясна позиция в петък.
Ако Сузуки се оттеглят от участие, в MotoGР ще останат само три заводски отбора. Хонда, Ямаха и Дукати ще участват с по четири машини догодина. Това означава, че остатъка от решетката ще трябва да бъде запълнен с Claming-Rule-Teams. Еспалета е сигурен, че може да се появят до десет CR отбора, което да разшири до 22-а участниците.
Екипът на Кресцент на Пол Денинг през следващата година със сигурност ще кара в Супербайк. Леон Камие бе потвърден като пилот, а втория мотор вероятно ще бъде управляван от Джон Хопкинс. Ранди де Пюние тества през миналата седмица във Валенсия за GSV-R. Французинът все още няма договор за следващия сезон, а в MotoGP всички прототипи са вече заети. Очаква се съвсем скоро от LCR-Honda да потвърдят официално подписването на договор с шампиона от Moto2 Щефан Брадл.