Часове след като стана ясно, че в през уикенда във Валенсия ще е забранено картите за управление на двигателите да се променят между квалификацията и състезанието, се появиха и първите съмнения и коментари – дали и доколко точно тази мярка ще е ефективна.
Според Крейг Скарбъро, който от тази година има своето специално място на страниците на ClubS1, е ясно, че картите за управление в ECU-то няма да могат да се сменят от събота до старта в неделя. Но това не е голям проблем, защото пилотите ще имат възможност няколко обиколки след началото на състезанието да променят сами режима на мотора от огромните превключватели на волана и да влязат в друг ритъм.
С други думи ако работата на мотора е настроена агресивно за квалификацията (така че да се забавя запалването и част от сместа да гори в ауспусите, за да се обдухват добре дифузьорите), това изобщо не означава, че това действие ще се запази задължително в състезанието заедно с негативните му ефекти като тези, че при подобен тип работа се изразходва много гориво и се достигат прекалено високи температури.
По принцип пилотите могат да избират между 5 и 9 различни режима на двигателя (в зависимост от болида и пистата). Те са предварително заложени в ECU-то преди началото на важната част от уикенда.
Те без големи проблеми могат да бъдат подбрани, след като всичко бъде уточнено в работата на колите на трасето във Валенсия, където за първи път този сезон всички ще използват гумите медиум.
От Гран при на Великобритания обдухването ще бъде ограничено реално и тогава традиционно режимите на мотора ще бъдат по-близки, а във Валенсия може да се наблюдава огромна разлика в темпото в събота и неделя.