За първи път след настъпването на хибридната ера във Формула 1 прогнозите за новия световен шампионат не са в полза на Мерцедес!
В първата сесия предсезонни тестове Ферари категорично бяха определени за фаворити, а според анализатори и тимове зад тях на около 0,2-0,3 сек бяха… Ред Бул Хонда. Едва тогава се „подреждаха” шампионите с изоставане от 0,5 сек в обиколка!
Независимо от използването на две различни системи на предното окачване и за първи път от години работа с най-меките възможни гуми в първата седмица, новият F1 W10 не изглеждаше балансиран нито в ръцете на Валтери Ботас, нито в тези на Люис Хамилтън. Екипът направи отново най-много обиколки от всички, но този път без същата увереност както в предишните години. После, още в началния ден на втората седмица изпитания, колата се появи с изработвания от януари нов аеропакет – нов нос, предно крило, дефлектори, корпус, под и т.н.
Експерти като Гари Андерсън обаче бяха убедени, че въпреки тези промени Сребърните стрели са в неизгодна позиция, защото запазиха философията на колата си с по-успореден на асфалта под, а това при промяната в правилата за новия сезон (най-вече в увеличаването ширината на предното крило) е по-скоро недостатък! В същото време веднага започнаха и първите съмнения и слухове относно редовността на задното окачване на Ферари, чиито нови червено-черни болиди летяха в Барселона… Много интересно бе обаче и представянето на Торо Росо Хонда, както и на Рено, Алфа Ромео.
Традиционно в този брой правим преглед на интересните решения, които видяхме във всички нови болиди, защото те ни дават поне посоката на развитие на всеки от екипите. Често, както и да се променя по-късно картината, все пак се тръгва именно от тях. Поглеждаме към завода на Мерцедес в Бракли например, където в последните години се работи наистина на изключително ниво и вече в няколко сезона отборът успява да се справи с отправените от Маранело предизвикателства. Дали и сега ще е така, предстои да видим.
Списанието може да намерите в големите вериги бензиностанции, магазини Inmedio, Relay, One minute или в електронен формат на сайта e-spisanie.com