Търговската марка Shell – символ на успешно развитие на дилърските обекти на компанията
Shell откри 100-я си търговски комплекс в България, който е поредна стъпка от стратегията за разширяване на дейността на компанията в страната. С разширяването на присъствието си в България Shell ще улесни достъпа на повече клиенти до висококачествените горива и доброто обслужване, които предлагат обектите на компанията. В момента веригата от търговски комплекси Shell в България обслужва над 66 000 водачи на превозни средства всеки ден.
Новооткритият обект на Shell е част от програмата за дилърско управление тип франчайз, развиваща се успешно през последните две години. Комплексът се намира на разклона за с. Бояново по пътя Ямбол – Елхово към новата митница „Лесово” на границата с Турция. Той е построен на площ от 12 декара и разполага с място за престой на тежкотоварни автомобили. Очаква се Shell Бояново да поеме голяма част от пътния поток, който минава през страната за и от Румъния, Русия и Турция. Като част от веригата бензиностанции на Shell България новият търговски комплекс ще предлага пълната гама усъвършенствани горива Shell V-Power, създадени за по-добра работа, както на бензиновите, така и на дизеловите двигатели – Shell V-Power, Shell V-Power Racing и Shell V-Power Diesel. Shell Бояново ще се включи и в програмата за лоялни клиенти на компанията Shell SMART и ще обслужва euroShell клиентите.
„Партньорството с Shell ни предоставя възможност за растеж в условията на силна конкуренция на българския пазар на горива на дребно. За нас е предимство, че можем да предлагаме на клиентите си достъп до качествени и високотехнологични горива с марката Shell. Доброто местоположение на комплекса също е важен фактор за успешно развитие. Очаквам, че Shell Бояново ще поеме около 70-80% от потока на тежкотоварни автомобили за и от Турция през митница „Лесово”, както и голяма част от потока за и от Румъния и Русия”, заяви Атанас Атанасов, управител на Shell Бояново.
Shell Бояново е 18-ят обект, който Shell България открива по програмата за дилърско управление. При нея бензиностанциите функционират под търговската марка Shell, дилърите използват опита и ноу-хауто на компанията, като в същото време запазват собствеността и оперативното управление на обектите.
„Партньорството с Shell гарантира на клиентите на дилърските ни обекти високото качество на горивата и обслужването, което предлагаме навсякъде в нашата мрежа. Това е сериозно конкурентно предимство и за търговците, за което говори фактът, че дилърското управление придобива все повече популярност в България. За все повече дилъри търговската марка Shell се превръща в символ за успешно развитие на техните обекти. Досегашният опит на Shell показва, че още през първите три месеца след включването им в програмата за дилърско управление търговските комплекси бележат поне 60% ръст на продажбите спрямо същия период на предходната година.”, заяви Теодора Колева, търговски директор на Shell България.
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ:
Програма за дилърско управление
Дилърското управление е тип франчайзингова програма, която Shell въведе у нас в края на 2005 г. Обектите от програмата работят под търговската марка Shell и използват процедурите за обслужване на клиенти, насоките за организация на работа и опита на световния лидер в търговията с горива. Дилърските комплекси предлагат пълното портфолио от продукти на Shell в България и участват в програмata за лоялни клиенти – Shell SMART и обслужват клиентите euroShell. Едновремено с това дилърите запазват собствеността и оперативното управление на търговските обекти. В световен мащаб около 50% от продажбите на горива на дребно се извършват чрез дилърски или франчайзингови партньорства. Половината от бензиностанциите с марка Shell по света също се управляват от дилъри, като програмите за работа с тях са изпитани и усъвършенствани през годините. В резултат на това този модел на Shell за работа с дилъри се е наложила като успешен в процеса на управление на бизнеса с горива на дребно.
Shell България
Shell България е част от групата компании Royal Dutch Shell plc и утвърден лидер в търговията с горива на дребно в България. От 2000 г. до днес компанията въведе у нас пълната гама усъвършенствани горива Shell
V-Power, създадени за по-добра работа, както на бензиновите, така и на дизеловите двигатели – Shell V-Power, Shell V-Power Racing и Shell V-Power Diesel. В момента Shell е една от най-разпознаваемите световни марки, представени на българския пазар. В световен мащаб Shell разполага с най-голямата международна търговска мрежа под една единствена търговска марка, като всеки ден обслужва над 25 милиона клиенти в над 46 000 търговски обекта. Според ежегодното изследване на Interbrand това е и една от 100-те най-ценни глобални марки на стойност почти 3 милиарда щатски долара.