Възможността Нико Хюлкенберг да се състезава за отбора на Лотус през 2014 г. е най-малка в сравнение с останалите два варианта за пилота: Заубер и Форс Индия, призна германецът в интервю за швейцарския вестник Блик.
След като не използва опцията за автоматично удължаване на настоящия си договор със Заубер, Нико бе считан за фаворит за освободеното от Кими Райконен място в Лотус за сезон 2014. Инвеститорите в екипа Куантум вече казаха, че искат да го привлекат за следващия сезон. Вчера германецът сподели, че е посетил фабриката на тима в Енстън, за да се срещне с шефа на отбора Ерик Булие, с когото са обсъдили положението за 2014 г. На въпрос на вестник Блик къде ще отиде през следващата година обаче Хюлкенберг отговори:
– Мога само да кажа, че отивам някъде, но не и къде. Вариантите са добре известни: Форс Индия, Заубер и Лотус. Шансовете в Лотус са най-малки. Ако се вярва на слуховете, Малдонадо вече е там.
От своя страна Пастор Малдонадо, който има сериозна спонсорска подкрепа от PDVSA, призна, че води преговори с Лотус, но и с други отбори.
От началото на годината Заубер имат финансови проблеми и забавят плащанията към своите доставчици. Това е една от причините Хюлкенберг да не удължи договора си с отбора. Екипът от Хинвил намери руски инвеститори, но споразумението с тях все още не е завършено. Шефът на тима Мониша Калтенборн призна, че Заубер е в трудно положение, но малко по малко ситуацията се подобрява. Пример за това са изплатените сметки за електричество за базата в Хинвил и превеждането на пари към Хюлкенберг. Все още не е ясно и дали Сергей Сироткин, който все още няма лиценз за F1, ще е титуляр в отбора през следващата година. В договорката между Заубер и руските инвеститори влиза и подготовката на руснака за Гран при и дебютът му с тима.
Ситуацията във Форс Индия също не е ясна. Първоначално шефът на отбора Виджай Маля каза, че ще обяви състезателите за 2014 г. след Гран при на Индия, но после удължи срока до декември.
Междувременно пилотът на Ред Бул Марк Уебър коментира, че ситуацията с пазара на пилотите вреди на спорта:
– Когато през 2002 г. (когато австралиецът дебютира в F1 – б.а.) се озовах на стартовата решетка, повечето от пилотите около мен се бяха качвали на подиума. По-голямата част от тях имаха сериозен опит. Трябва да се даде възможност на младия талант, така че не казвам, че трябва да има само опитни състезатели. Поради тази причина не искам да оставам прекалено дълго (в F1). Не се опитвам да помогна на младежите, но осъзнах, че има система: най-добрите трябва да са тук. Тези, които са гладни (за успех) постоянно, какъвто бях и аз, когато пристигнах. Да се стигне до там един пилот да казва, че не е решил в кой отбор ще кара, е грешно. Момчетата обясняват, че не са взели решение, проверяват кои двигатели ще се използват, тогава ще мислят… Нещата се промениха много за 10-12 години. И то не за доброто на пазара на състезатели. В наши дни трябва всички членове на екипите да са си по местата, а сме го докарали дотам да има притиснати хора. Спортът трябва бързо да се справи с тази ситуация в името на всички. – каза още Уебър.