Гран при на Испания се завръща към обичайното пролетно време, когато се провежда от години след миналогодишните изключително високи температури. Надпреварата бе преместена за средата на август в спешно реорганизирания календар на сезон 2020. Сега обаче отново е през май. И според прогнозата дори има шанс да превали в неделя.
An iconic moment in Formula 1 history 🤩
When Pastor Maldonado defied the odds to score his maiden victory, and @WilliamsRacing‘s first in 8 years 🏆#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/tNPfyymREy
— Formula 1 (@F1) May 6, 2021
Метеоролозите предвиждат стабилно време в петък и събота. Очаква се максималната температура да достигне 23 градуса. Квалификацията ще е на малко по-топло време, но температурата едва ли ще прескочи 25 градуса. В неделя обаче времето ще се промени. Денят ще започне със слънце с постепенно сгъстяващи се облаци и около началния час на състезанието дори може да превали.
От Пирели ще предоставят най-твърдите типове гуми за Гран при на Испания – C1, C2 и C3 съответно като хард, медиум и софт
Това са същите смеси, които бяха използвани и в Португалия през миналия уикенд.
На пистата има промени – модифициран е профилът на десети завой с цел подобряване на безопасността. Лявата крива е малко по-широка от предишния вариант. Зоната за сигурност е по-голяма, скъсено е спирането. Обиколката пък е удължена с 20 метра.
Миналогодишната Гран при на Испания бе спечелена от Люис Хамилтън с две спирания в бокса. Съотборникът му в Мерцедес Валтери Ботас бе с три бокса и стигна до подиума. Серхио Перес (тогава с Рейсинг Пойнт) пък финишира пети след само 1 смяна на гуми.
The king of Spain 👑
A royally good day for @alo_oficial back in 2013 #SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/auNIVuhPTp
— Formula 1 (@F1) May 5, 2021
„Стратегиите в Барселона през миналия сезон бяха повлияни в най-голяма степен от високите температури на пистата“, посочи спортният директор на Пирели Марио Изола. „Тази година състезанието се връща към пролетните си дати, което означава по-ниски температури, но те също ще влияят при избора на стратегия. Друго предизвикателство е промененият профил на десети завой.“