Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шеф на Имола се притеснява за класическите трасета в F1

Шеф на Имола се притеснява за класическите трасета в F1

42
0
Аутодромо Енцо е Дино Ферари, Имола
снимка: Уилямс

Главният оперативен директор на Имола Пиетро Бенвенути се притеснява за класическите трасета във Формула 1.

9 надпревари от общо 20 в календара на тазгодишното първенство са в Европа, като все още има съмнения около провеждането на Гран при на Германия.

От догодина пък Азербайджан се присъединява към спорта и стартът ще се води европейски, макар това да се поставя под съмнение от редица наблюдатели. Това е поредната страна, която е готова да плати исканата от Бърни Екълстоун домакинска такса, докато традиционни трасета като Хокенхайм не успяват да се справят с финансите. Спа-Франкоршамп в Белгия и Монца в Италия също имат проблеми. Силвърстоун още търси начин да се стабилизира след промените в инфраструктурата и строежа на новия комплекс „Крилото”, включващ питове, пресцентър и т.н.

Нюрбургринг пък направо фалира и се продава. Въпреки всичко това Екълстоун не само не намалява таксите, а дори ги увеличава. Новите попълнения, които привлича, са изцяло извън Европа, докато в същото време налага на надпреварите стартови часове, съобразени с аудиторията на Стария континент, където все още се намира основният процент зрители на Формула 1.

Имола бе част от календара на F1 от 1981 до 2006 г.

– В момента няма трасета, които да могат да си позволят домакинството на надпревара от Формула 1 без подкрепата на правителство или богат спонсор – заяви Бенвенути пред италианския уебсайт f1web.it. – Според мен целият свят на F1 трябва да се промени. Иначе рискува да изгуби онези исторически трасета, които създадоха мита около Гран при.

Директорът на Имола заяви също така, че родината му не може да си позволи да загуби старта си от Формула 1, но ситуацията е много сложна:

– Миналия юни Чарли Уайтинг инспектира трасето. Потвърди, че имаме Grade 1 лиценз до юни 2017 г. Това означава, че Аутодромо Енцо е Дино Ферари отговаря на всички технически изисквания, за да е домакин на всяко администрирано от ФИА състезание, включително Формула 1.