От: Иван Тенчев
Снимки: DPPI, Citroen, Peugeot, Ford, Subaru, Mitsubishi, Skoda
Колкото и да е изненадващо световния рали шампионат е пред своя Рубикон. Тази година определено ще бъде решаваща за бъдещето на WRC, защото ФИА смята да прави промени в правилата за следващите години с цел да бъдат намалени разходите. Предложените промени не се харесаха на PSA Group и те решиха, че ще изтеглят отборите си след края на сезон 2005.
По всяка вероятност WRC ще отцелее и без Пежо и Ситроен, но тяхното излизане е важен индикатор за политическите проблеми в рали шампионата, при това има надежда и решението да се промени.
Сезонът се очертава като пределно интересен не само по стратегически причини. След като стана световен шампион няколко състезания преди края Себастиян Льоб призна, че не вижда начин да бъде развита повече сегашната използвана от Ситроен Xsara. Това означава че тя е достигнала лимита си и за другите вероятно ще се открие възможност след усилена работа да настигнат шампионите. Солберг отново ще бъде основен конкурент за титлата, а Пежо след проблемите с надеждността през изминалия сезон вероятно са взели мерки и скоростната кутия вече няма да създава толкова ядове. Освен това двете коли на тима ще бъдат карани от двукратния световен шампион Маркус Грьонхолм и от изключително силния естонец Марко Мартин, който дойде в тима от Форд. Двамата със сигурност ще се включат в борбата за титлата стига да имат достатъчно късмет и да се опазят от повреди.
От Форд взеха доста интересно решение да вземат да заложат на млад, обещаващ, но не и особено известен пилот като Роман Креста и на опитния, но без особено много успехи Тони Гардемайстер. Фирмата обаче явно ще разчита на изпълнението на дългосрочния план представен в края на миналата година. Колата е достатъчно силна, за да се очаква че двамата също могат да се окажат като участващи в битката за титлата.
Мицубиши и Шкода изглежда и през тази година ще бъдат в ролята на догонващи, но след средата на сезона се очаква и те да покажат, докъде е стигнало развитието на колите им и амбициите за в бъдеще.
При гумите отново битката между Мишлен и Пирели ще бъде жестока. Единствената слабост на Пирели са мокрите гуми за асфалт. Тя вероятно вече е овладяна и Субару ще бъдат в състояние да се борят за титлата при пилотите и марките.