Колите на Ред Бул и Ферари ще бъдат сериозно променени за предстоящото Гран при на Канада. Въпреки напредъка в Монако, Кристиян Хорнер и хората в екипа на световните шампиони продължават да работят за намаляването на разликата спрямо Мерцедес.
„Определено сме наваксали“, заяви Кристиян Хорнер след състезанието в Монако. „Преднината на Мерцедес е намалена с 0,2-0,3 сек. Но знаем, че в Монреал нещата отново ще изглеждат по различен начин. Характеристиките на пистата определено няма да ни пасват толкова, колкото тези в Монако.“
Това, което Хорнер има предвид е дългите прави, на които Мерцедес се очаква отново да има сериозно предимство. Най-късно до състезанието в Австрия се очаква от Ред Бул и Ферари да намалят значително предимството на Сребърните стрели. Ако това не стане, вероятно и двата отбора ще отпишат сезона.
Италианците са притиснати от своя президент Лука ди Монтедземоло, който изисква моментални резултати. Така на практика в Канада ще бъде представена Б-версията на F14 T. Първоначално тя е трябвало да бъде представена в Австрия, но след изявлението на Монтедземоло, че очаква в Канада да види кола, която да е готова да се бори за победи, темповете са засилени.
Все пак обаче сериозните промени едва ли ще минат без проблеми. Очакват се сериозни промени по колата, задвижващата система и бензина на Шел. Ще бъдат докарани нови крила, отговарящи на спецификата на пистата в Канада, нов под с нов дифузьор, нови кутии за охлаждане на спирачките и нов софтуер. Фирмата доставчик на гориво пък развива нов продукт, който да помогне за изстискването на още мощност от задвижващата система. Някои хора в отбора обаче са леко притеснени от прекалено смелите решения и прекалените очаквания.
„Всяко състезание имаме нови части“, обяснява Алонсо. „Понякога повече, понякога по-малко. Понякога те функционират от раз, друг път трябва време. Просто трябва да продължим постоянно да подобряваме работата на колата.“
Подобна е ситуацията и в Ред Бул. Говори се, че Б-версията на RB10 ще се появи в Австрия. Смята се, че до тогава отбора и Рено ще са изгладили напълно различията си и ще са синхронизирали напълно работата на задвижващата система и шасито.
„Трябва да сме в състояние още в Канада да използваме 100% от потенциала на нашата задвижваща система“, заяви Реми Тафен, шеф операции на пистата в Рено. За Австрия пък се очаква Тотал да дадат и ново гориво. Последната разработка даде допълнителни 12 к.с., но те по всичко изглежда не са достатъчни. Очаква се Нюи да извади още аса от ръкава си.
„Състезанието в Австрия ще покаже, къде се намираме. После е време за равносметка“, многозначително заяви д-р Хелмут Марко.