Бруно Сена сподели очакванията си за 2012 г., след като бе официално потвърден от Уилямс за пилот на тима за този сезон в интервю, разпространено от пресофиса на екипа.
– Какво мислиш за предстоящия сезон 2012 г., след като вече официално си потвърден като пилот в Уилямс?
– Много съм щастлив да съм част от отбор с такова фантастично наследство. Горд съм, че Уилямс ме избраха да се състезавам за тях през тази толкова важна за екипа година. Всички са невероятно мотивирани за 2012 г. и е страхотно да си в такъв тим. Вярно е, че те не изкараха най-добрия сезон миналата година, но е ясно, че отборът върви по нов път и хората се стараят да се справят по-добре. Наистина се надявам, че ще демонстрирам способностите си – както за тима, така и за себе си. Интересно ще е да видим какво можем да постигнем заедно.
– Какви ще са целите ти през 2012 г.?
– Трудно е да се поставят цели преди началото на сезона, но възнамерявам да натискам на 100%, да стигна лимита и да измъкна максимално добро представяне от автомобила.
– Какво мислиш за двигателя Рено, след като се състезава с такъв мотор? С какво смяташ, че може френската компания да допринесе в Уилямс през 2012 г.?
– След няколко старта с Рено през 2011 г. научих много неща за мотора. Това е един наистина добър агрегат с чудесна управляемост и ще е още една положителна стъпка напред за тима. Пилотът има нужда всичко да работи оптимално, за да се постигат добри времена в надпреварите. Уверен съм, че можем да развием болида още с двигателя на Рено и за мен ще е интересно да давам информация, като се има предвид предишния ми опит.
– Какво е мнението ти за новия ти съотборник Пастор Малдонадо?
– Пастор е страхотен пилот. Състезавал съм се срещу него в GP2 и винаги сме се разбирали добре. Беше труден съперник, а сега ще е още по-сложно да се боря с него, след като ще сме с еднакви автомобили. Със сигурност ще се опитваме да се победим един друг, но като съотборници ще работим заедно, за да върви тимът напред.
– Разкажи ни какво прави във фабриката досега.
– Бях в завода в Гроув и преди, и след Коледа. Работих в симулатора, във фитнеса. Поработихме и по някои компоненти, но не с автомобил от F1. Основната цел бе отборът да прецени възможностите ми, да разбере как да извлече най-доброто от мен като пилот. От лична гледна точка бе полезно да се запозная с процедурите, да науча различни неща за волана например преди да седна в истинската кола. В началото на тестовете няма да ми се налага да мисля за това и ще мога веднага да провеждам пробите с FW34.
– Имал си възможност и да поработиш с новите си инженери?
– Мисля, че започнахме добре и сега нямам търпение да работя с тях по време на сезона. Връзката между пилот и инженер е нещо, което малцина разбират. Необходимо е взаимно уважение, разбиране, както и всичко да върви като хората от самото начало. Това дава отражение върху цялостното представяне.
– Как започна кариерата ти в автомобилния спорт?
– Бях фен още от съвсем малък и разбира се, съществуваше огромното влияние на вуйчо ми. Но откакто седнах за първи път в карт, никога не съм искал да правя друго през живота си. Изключително привилегирован съм да работя това, което обичам, а да се състезавам във Формула 1 винаги е било моя мечта.
– Преди време беше казал, че ако имаш шанс да караш по избор една легендарна кола от Формула 1, ще поискаш Уилямс-а от 1993 г. с активното окачване. Колко важно е за теб да си част от отбор с такава история в спорта?
– Тимът има изумителна история и разходката в музея ме кара да мечтая! Виждал съм толкова от тези коли на писта и винаги съм се чудел какво ли е да се състезаваш с тях. Никога не съм се качвал в такива, така че би било невероятно, ако мога да изляза с този болид на Гудууд – колкото да придобия усещане за него!
– Имаш значителна подкрепа от Бразилия?
– В момента съм наистина горд, че съм бразилец. Знанието, че имам толкова голяма подкрепа, че с мен с хора, познаващи ме от самото начало на кариерата ми, ме кара да се чувствам страхотно. Мотивацията ми е още по-голяма от факта, че са ме избрали да ги представлявам.
– Вуйчо ти Аертон се състезаваше за Уилямс. Колко важно е за теб от тази гледна точка да дойдеш в отбора?
– Определено ще е интересно да карам за тим, където се е състезавал вуйчо ми. Доста от хората тук всъщност са работили с Аертон и съм щастлив, че сега ми дават шанс да се докажа. Надявам се да върнем някои хубави спомени, както и да създадем нови.
– Ако бързо се прехвърлим след една година – с какви постижения би бил щастлив?
– Надявам се до края на 2012 г. да можем да кажем, че сме извлекли 100% от Уилямс-Рено FW34. Това е най-важното. Желанието ми е да се възползвам от шанса. Годината е важна и за отбора, и лично за мен, тъй като ще оформи бъдещето ми. Надявам се връзките ни да са дълги и успешни – сега започва всичко.
Ексклузивно интервю с Бруно Сена можете да намерите в последния брой на списание ClubS1 (145).