Сегашните задвижващи системи с турбо и хибридни системи във Формула 1 не са достигнали лимита по отношение на представянето си и развитието. Това смята шефът по двигателите в Мерцедес Анди Коуел.
Те бяха въведени в спорта през 2014 г., като във всички сезони оттогава титлите при пилотите и конструкторите се печелят от заводския тим на Мерцедес.
Сребърните стрели имаха сериозно предимство в мощността в последните 3 сезона, но през миналата и тази година преднината им беше съкратена до минимум. Смята се, че дори тази година двигателят на Ферари е по-мощен.
„Поставянето на граници е много относително и зависи предимно от конкретния човек, заяви Коуел. – Аз лично не вярвам, че лимитът на двигателите в F1 в сегашния им вид е достигнат. Инженерите са такъв тип хора, че в определени условия могат непрекъснато да разрешават зададените им проблеми.
Всяка седмица имам честта да сядам с тях по време на срещите ни в технологичния център и да слушам идеите им за развитие на двигателя ни. Те са много смели и оригинални. Това ми дава вярата да очаквам увеличаването на мощността и ефективността да продължи.“