Себастиан Фетел с Ферари записа по-добро време само с 4 хилядни от секунда от Люис Хамилтън във втората тренировка за Гран при на Мексико. 90-те минути протекоха при много интензивна работа и по трите гуми за уикенда суперсофт, софт и медиум. И с трите типа част от екипите постигнаха добри резултати и издръжливост.
Трети резултат, но на почти половин секунда от времето на съперниците, даде Нико Розберг. Той изпревари Кими Райконен, който така и не бе напълно доволен от управлението и износването на гумите. Зад него се подредиха Даниел Рикиардо и Макс Верстапен с Ред Бул, разделени от Нико Хюлкенберг (Форс Индия), следваха Валтери Ботас (Уилямс), Карлос Сайнц (Торо Росо), Фернандо Алонсо (Макларън).
В началото на тренировката асфалтът се нагря до 36 градуса при 22 сутринта. Бе все така хладно и облачно с температура на въздуха 16 градуса. Сутринта Хамилтън бе най-бърз с най-твърдите гуми медиум, а Фетел със софт бе само на 79 хилядни и големият въпрос как ще работят сега на по-топлата писта тези гуми, както и най-меките суперсофт при условия и време, каквито се очакват в неделя. Издръжливостта също бе важен обект на изследване. Сутринта Хамилтън направи с медиум 27 обиколки, а Нико 23. Преди обяд двамата имаха еднаква програма с по 7 обиколки софт само и топ време пак с медиум. Люис бе видимо по-бърз, докато Нико остана седми.
GREEN LIGHT 🚥
Under way in second practice at the #MexicoGP#FP2 #F1ESTA 🇲🇽 pic.twitter.com/Ir6GwdN1vh
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
A bit warmer than we were this morning: 16 degrees ambient, 35 degrees on track. But we’re still not reaching for the sun cream yet #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
Вторите 90 минути претендентите започнаха с различна програма за разлика от сутринта. Люис започна с нов комплект софт и бързо оглави класирането. Във Ферари също разделиха работата – Кими Райконен бе със софт, а Фетел – с медиум. Дистанцията между двамата в началото бе 0,876 сек, като Себ се оплака от липса на сцепление навсякъде с излизането си. Но след като загряха гумите, той стана по-бърз, макар и само с 0,051 сек!
В началото на сесията Розберг пръв от пилотите на Мерцедес излезе на пистата, отново с медиум, използван комплект от първите 90 минути. Постепенно подобри скоростта си с тях. След 6-7 обиколки записа второ време зад Люис и пред пилотите на Ферари. В същото време след 6 тура със софт Люис каза по-радиото, че губи сцепление на предните гуми.
Brief yellow flags as local hero Sergio Perez takes a spin out of Turn 5 🔄 😣#MexicoGP 🇲🇽 #FP2 pic.twitter.com/v0eQS4aG8F
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
PROVISIONAL CLASSIFICATION (15 MINS INTO SESSION): Hamilton flying on those soft tyres #MexicoGP #FP2 🇲🇽 pic.twitter.com/CMc7kIb4Hd
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
С медиум на пистата в първите минути бе и Макс Верстапен. Той загуби много време сутринта, когато задните спирачки се запалиха от претоварване поради повреда в системата за генериране на енергията при спиране. Макс не бе никак доволен от баланса на колата си, като заяви, че все едно има ръчна спирачка и блокира в средата на завоите. Темпото му бе доста лошо – оказа се на над 2 сек от лидера и това му отреждаше позиции извън топ 10.
More and more drivers onto the supersoft tyres now as the qualifying simulations begin. #mexicogp
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
По-малко от 30 минути след началото Сайнц със софт и Рикиардо с медиум изпревариха Ферари, които бяха начело в първите минути. В това време Фетел сложи чисто нов суперсофт. С тях записа най-добро време – 1:19.790 мин, което бе с над половин секунда под топ постижението на Люис в първата една трета на тренировката. Това остана и най-добрата обиколка за деня. Кими също сложи суперсофт и записа второ време, като симулацията на квалификация не бе напълно точна, защото Фетел направи серия от 5, а не от 3 обиколки. Райконен не бе доволен от управлението на колата и потърси промяна в настройките и управлението за втората дълга серия от обиколки.
Минута по-късно на пистата със супер софт на пистата бе и Розберг. Симулацията на квалификация и при него бе условна. Той бе с 0,2 сек по-бавен от Фетел в първия сектор, натисна и записа рекорд във втория, но в крайна сметка не подобри времето не само на пилотите на Ферари, но и резултата на Хамилтън. Третият сектор бе разочароващ.
FASTEST SECTORS (30 MINS INTO SESSION)
VET 💨
VET ⏱
VET 💪#MexicoGP 🇲🇽 #FP2 pic.twitter.com/4D9QhJrtqT— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
Рикиардо също бе със супермеки гуми. Отново не можа да ги загрее добре и така остана с шести резултат. След още минута на пистата със суперсофт бе и Хамилтън, който обаче остана на 0,013 сек от топ времето на Фетел. В същото време Нико си подобри постижението във втората скоростна обиколка и записа трето време. Хамилтън също вдигна скоростта си и чак в седмия тур записа обиколка само с 4 хилядни под Фетел.
Във втората половина на тренировката предстояха дългите серии от обиколки с повече гориво, с вече използваните вече гуми. Зад лидерите Фетел, Хамилтън, Розберг, Райконен се подредиха Рикиардо, Хюлкенберг и Верстапен, като в колата на Перес механиците смениха торсионна щанга и той изостана с програмата и бе 15-ти.
The story so far in #FP2?
Kerbs and more kerbs
Drivers struggling for grip as temperatures climb#MexicoGP 🇲🇽 #F1ESTA pic.twitter.com/0uhj0vfZDn
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
The work in progress during #FP also determines quali strategy: especially which tyres to run in #Q2 for race start.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
В тази фаза Хамилтън и Розберг направиха дълги серии със суперсофт – единият бе доволен от тях, а другият – не чак толкова. И двамата останаха максимално дълго. Нико завъртя със суперсофта 19 обиколки с не много постоянно темпо, като средно правеше турове за около 1:24 минути на обиколка. Люис завъртя цели 22 (!) и ясно се видя, че Мерцедес със сигурност има предимство този път в по-доброто пазене на най-меките гуми. Темпото им в един тур и по-къса серия с най-меките гуми обаче не е така явно по-добро пред това на Ферари.
.@RGrosjean is back in the garage as work continues on his #HaasVF16. #FP2 pic.twitter.com/P5Sdx5zIMZ
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 28 October 2016
Fridays are always the worst for traffic on the roads 🙄#FP2 #MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/Zy8puS7KeC
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
При останалите съперници супер софт гумите също свършиха рано. Верстапен се оплака от пълно износване след 16 тура, а Рикиардо – след 15. Пилотите на Ред Бул изобщо не тестваха в тези 90 минути средните по твърдост софт.
Темпото на Фетел с медиум бе близко до това на Розберг със суперсофт, но в много по-дълга серия от обиколки, а температурата на асфалта слезе до 31 градуса.
В крайна сметка се очерта интересна картина на по-изравнени сили този уикенд.
It’s not easy to draw too many firm conclusions from this session. But with more rubber on the track, we’ll have a better idea tomorrow.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
One of the other strategy factors to consider here is that it’s a very long pit lane: time loss in the pits is in the region of 25 seconds.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
Supersoft does seem to have a notable speed advantage here so far: might be tricky to get through Q2 on soft. But let’s see… #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
Final timing screen for #FP2 at the #MexicoGP pic.twitter.com/3j6FB6obVW
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 28 October 2016